Γραφιστική και Ψηφιακός Σχεδιασμός
(Πτυχίο, 4 έτη)
Διάρκεια Σπουδών
4 έτη
Τίτλος Σπουδών
Πτυχίο στη Γραφιστική και τον Ψηφιακό Σχεδιασμό
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας
Αγγλική
Μέθοδος Φοίτησης
Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
240
Πληροφορίες
Γραφιστική και Ψηφιακός Σχεδιασμός (Πτυχίο, 4 έτη)
Διάρκεια Σπουδών | 4 έτη |
Τίτλος Σπουδών | Πτυχίο στη Γραφιστική και τον Ψηφιακό Σχεδιασμό |
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών | Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών) |
Γλώσσα Διδασκαλίας | Αγγλική |
Μέθοδος Φοίτησης | Full-time or Part-time |
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) | 240 |
Πληροφορίες
Περιγραφή Προγράμματος
Το πεδίο της γραφιστικής (graphic design) αναπτύσσεται ταχύτατα με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων. Οι διαρκείς τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για το σύγχρονο γραφίστα.
Η γραφική γλώσσα, μέσω εικόνων και κειμένων, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Οι εφημερίδες και τα βιβλία, οι συσκευασίες των προϊόντων και οι αφίσες, η σήμανση σε κλειστούς και ανοιχτούς χώρους, οι ιστότοποι και οι εφαρμογές για κινητά είναι μερικά μόνο παραδείγματα σχεδιασμού οπτικής επικοινωνίας.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στην καλλιέργεια αισθητικών κριτηρίων, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού οπτικού λεξιλογίου για την επιτυχή αντιμετώπιση και επίλυση καθημερινών προβλημάτων σχεδιασμού.
Προοπτικές σταδιοδρομίας
Οι απόφοιτοί μας απασχολούνται ως επαγγελματίες γραφίστες/ριες στους ακόλουθους τομείς: Στον σχεδιασμό έντυπου και ψηφιακού υλικού διαφήμισης και προώθησης, εταιρικής ταυτότητας, συσκευασίας, ψηφιακών και έντυπων εκδόσεων, ιστοσελίδων και εφαρμογών, στη διαχείριση παραγωγής και εκτύπωσης, στην ψηφιακή φωτογραφία καθώς και στη διδασκαλία και έρευνα.
Στελεχώνουν εταιρείες και οργανισμούς όπως design studios, εταιρείες ψηφιακού σχεδιασμού, διαφήμισης και πληροφόρησης, εκδοτικούς οργανισμούς, πολιτιστικούς οργανισμούς (π.χ. μουσεία, γκαλερί, φεστιβάλ), δημιουργικές βιομηχανίες (π.χ. μουσική, κινηματογράφος), εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Ακαδημαϊκή Εισδοχή
Το ελάχιστο κριτήριο εισδοχής στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών είναι το αναγνωρισμένο Απολυτήριο Λυκείου ή άλλο διεθνώς αναγνωρισμένο ισοδύναμο προσόν. Οι φοιτητές/τριες με βαθμό απολυτηρίου χαμηλότερο από 7.5/10 ή 15/20 ή αντίστοιχο, ανάλογα με το σύστημα βαθμολόγησης της χώρας έκδοσης του απολυτηρίου, λαμβάνουν, κατά το πρώτο έτος των σπουδών τους, επιπρόσθετη ακαδημαϊκή καθοδήγηση και παρακολούθηση.
Επιπρόσθετα, οι αιτούντες αναμένεται να καταθέσουν φάκελο εργασιών σχετικών με την τέχνη, το σχεδιασμό ή τα πολυμέσα (art, design, multimediaportfolio), σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
Το portfolio, που προσκομίζουν οι υποψήφιοι τη μέρα προγραμματισμένης συνέντευξης, η οποία μπορεί να διεξαχθεί και διαδικτυακά (online), αξιολογείται από επιτροπή του Τμήματος. Η συνέντευξη έχει τη μορφή συζήτησης σχετικά με τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα του υποψήφιου και επικεντρώνεται στο portfolio και στα έργα που αυτό περιέχει σχετικά με τη γραφιστική, τα πολυμέσα, τις καλές τέχνες ή άλλα παρεμφερή πεδία.
Η συνέντευξη και η αξιολόγηση του portfolio αποτελούν μία αμφίδρομη διαδικασία κατά την οποία ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να κάνει ερωτήσεις για το πρόγραμμα σπουδών, να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες του Τμήματος και να ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου.
Επαρκής Γνώση Αγγλικής Γλώσσας
Οι ελάχιστες απαιτήσεις γνώσης της αγγλικής γλώσσας για εγγραφή στα προγράμματα σπουδών αναγράφονται πιο κάτω. Οι φοιτητές/τριες που δεν κατέχουν κάποιο από τα πιο κάτω πιστοποιητικά ή τους ελάχιστους βαθμούς και κατέχουν IELTS με 4.5 και άνω, θα πρέπει να παρακαθήσουν τις κατατακτήριες εξετάσεις αγγλικής γλώσσας του Πανεπιστημίου – NEPTON (χωρίς χρέωση) και αν χρειαστεί, να παρακολουθήσουν υποστηρικτικά μαθήματα αγγλικής γλώσσας.
- TOEFL – 525 και άνω
- Computer-based TOEFL – 193 και άνω
- Internet-based TOEFL – 80 και άνω
- IELTS – 6 και άνω
- Cambridge Exams [First Certificate] – B και άνω
- Cambridge Exams [Proficiency Certificate – C και άνω
- GCSE English Language “O” Level – C και άνω
- Michigan Examination of Proficiency in English (CaMLA) – Pass
- Pearson PTE General – Level 3 και άνω
- KPG (The Greek Foreign Language Examinations for the State Certificate of Language Proficiency) – Level B2 και άνω
- Anglia – Level B2 και άνω
- IEB Advances Programme English – Pass
- Examination for the Certificate of Proficiency in English (ECPE) Michigan Language Assessment by: Cambridge Assessment English & University of Michigan – 650 average score for ALL skills και άνω.
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 240 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Προσεγγίζουν κριτικά τις έννοιες, αρχές και θεωρίες που συνδέονται με την ιστορία και την πρακτική του ευρύτερου πεδίου της οπτικής επικοινωνίας.
- Εφαρμόζουν τις θεμελιώδεις αρχές και θεωρίες του σχεδιασμού στις οποίες στηρίζεται η υλοποίηση διαφόρων projects σε τομείς όπως: η διαφήμιση και ο σχεδιασμός για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, o σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας, πληροφοριών, συσκευασίας, εκδόσεων, η τυπογραφία, η τέχνη και εικονογράφηση, τα κινούμενα γραφικά, ο σχεδιασμός ιστοσελίδων, η παραγωγή και εκτύπωση.
- Εφαρμόζουν στρατηγικές κριτικής έρευνας και οπτικής διερεύνησης για την αξιολόγηση σχεδιαστικών προβλημάτων και την ανάπτυξη καινοτόμων σχεδιαστικών λύσεων.
- Σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν αυτόνομα μία ερευνητική εργασία από το στάδιο εντοπισμού ενός προβλήματος έως την αξιολόγηση των ευρημάτων και την εφαρμογή τους στην υλοποίηση της σχεδιαστικής πρότασης.
- Σχεδιάζουν σε επαγγελματικό επίπεδο χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς που επιβάλλει στην παραγωγή το κάθε μέσο (έντυπο και ψηφιακό).
- Οργανώνουν portfolio εργασιών που καταδεικνύει τις δεξιότητες και ικανότητές τους σύμφωνα με τα διεθνή και ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα του κλάδου της γραφιστικής (graphic design).
- Λειτουργούν αποτελεσματικά ως μέλη διεπιστημονικών ομάδων αξιοποιώντας τις δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας που απόκτησαν μέσω των πρακτικών εργασιών τους.
- Παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε γραπτή και προφορική μορφή χρησιμοποιώντας την ορολογία του γνωστικού αντικειμένου.
- Εκτελούν βασικές επιχειρηματικές εργασίες, όπως η κοστολόγηση παραγωγής και η προώθηση στην αγορά (marketing) προϊόντων σχεδιασμού.
- Λειτουργούν ως κοινωνικά ευαισθητοποιημένα και οικολογικά υπεύθυνα μέλη της κοινότητας με σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Section: A Major Requirements
ECTS: Min. 174 Max. 174
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
ART-135 | Fundamentals of Drawing | 6 |
ART-281 | History of Art | 6 |
ART-290 | Figure Drawing | 6 |
DES-116 | Fundamentals of 2D Design | 6 |
DES-126 | Introduction to Typography | 6 |
DES-156 | Fundamentals of 3D Design | 6 |
DES-206 | Graphic Design | 6 |
DES-226 | Digital Imaging | 6 |
DES-236 | Typography and Graphic Communication | 6 |
DES-256 | Editorial Design | 6 |
DES-260 | Photography I | 6 |
DES-262 | Photography in the Digital World | 6 |
DES-270A | Photography II | 6 |
DES-286 | Production Methods for Graphic Design | 6 |
DES-306 | Illustration | 6 |
DES-326 | Design for Packaging | 6 |
DES-346 | Graphic Design for Social and Commercial Advertising | 6 |
DES-356 | Publishing | 6 |
DES-366 | Information Design | 6 |
DES-376 | Visual Literacy | 6 |
DES-436 | Research Methodologies in Design | 6 |
DES-446 | History of Graphic Communication | 6 |
DES-456 | Negotiated Project in Graphic Design | 6 |
DES-466 | Advanced Screen Typography | 6 |
DES-486 | Graphic Communication Final Project | 6 |
MULT-160 | Introduction to Multimedia | 6 |
MULT-161 | Interactive Design for Social Media | 6 |
MULT-250 | Storyboarding and 2D Animation | 6 |
MULT-360 | Interface Design and Development | 6 |
Section: B Major Electives
ECTS: Min. 18 Max. 36
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
ART-110 | Introduction to Visual Arts | 6 |
ART-180 | Process and Project Based Art Practice | 6 |
ART-195 | Drawing II | 6 |
ART-251 | Printmaking | 6 |
ART-330 | Handmade Animation | 6 |
ART-384 | Modern and Contemporary Art | 6 |
COMM-117 | Video Production | 6 |
DES-106 | Design for Communication | 6 |
DES-426 | Graphic Design Work Placement | 6 |
MULT-164 | Programming Principles | 6 |
MULT-265 | Visual Effects | 6 |
MULT-361 | 3D Modeling and Animation | 6 |
Section: C Language Expression
ECTS: Min. 12 Max. 30
Notes: Placement in English courses is done on the basis of a Placement Test or tests such as TOEFL or GCE.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
BADM-231 | Business Communications | 6 |
BADM-332 | Technical Writing and Research | 6 |
BENG-100 | College English | 6 |
COMM-200 | Business and Professional Communication | 6 |
ENGL-100 | Basic Writing | 6 |
ENGL-101 | English Composition | 6 |
Section: D Marketing Electives
ECTS: Min. 0 Max. 6
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
MKTG-291 | Marketing | 6 |
Section: E Humanities and Social Sciences Electives
ECTS: Min. 12 Max. 18
Notes: Or any course in the School of Humanities and Social Sciences. For other courses you should contact your Programme Coordinator for advice.
Εξάμηνο 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
ART-135 | Fundamentals of Drawing | 6 |
DES-116 | Fundamentals of 2D Design | 6 |
DES-260 | Photography I | 6 |
MULT-160 | Introduction to Multimedia | 6 |
ENGL-101 | English Composition | 6 |
Εξάμηνο 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
ART-281 | History of Art | 6 |
DES-126 | Introduction to Typography | 6 |
DES-156 | Fundamentals of 3D Design | 6 |
MULT-161 | Interactive Design for Social Media | 6 |
ART-180 | Process and Project Based Art Practice | 6 |
Εξάμηνο 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
DES-206 | Graphic Design | 6 |
DES-226 | Digital Imaging | 6 |
DES-236 | Typography and Graphic Communication | 6 |
MULT-250 | Storyboarding and 2D Animation | 6 |
COMM-117 | Video Production | 6 |
Εξάμηνο 4
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
ART-290 | Figure Drawing | 6 |
DES-256 | Editorial Design | 6 |
DES-286 | Production Methods for Graphic Design | 6 |
DES-262 | Photography in the Digital World | 6 |
MULT-164 | Programming Principles | 6 |
Εξάμηνο 5
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
DES-326 | Design for Packaging | 6 |
DES-356 | Publishing | 6 |
DES-306 | Illustration | 6 |
MULT-360 | Interface Design and Development | 6 |
COMM-200 | Business and Professional Communication | 6 |
Εξάμηνο 6
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
DES-346 | Graphic Design for Social and Commercial Advertising | 6 |
DES-366 | Information Design | 6 |
DES-376 | Visual Literacy | 6 |
DES-270A | Photography II | 6 |
PSY-110 | General Psychology I | 6 |
Εξάμηνο 7
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
DES-436 | Research Methodologies in Design | 6 |
DES-446 | History of Graphic Communication | 6 |
DES-426 | Graphic Design Work Placement | 6 |
MULT-361 | 3D Modeling and Animation | 6 |
MKTG-291 | Marketing | 6 |
Εξάμηνο 8
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
DES-456 | Negotiated Project in Graphic Design | 6 |
DES-466 | Advanced Screen Typography | 6 |
DES-486 | Graphic Communication Final Project | 6 |
ART-251 | Printmaking | 6 |
PHIL-120 | Ethics | 6 |