Γραφιστική και Ψηφιακός Σχεδιασμός

(Πτυχίο, 4 έτη)

Διάρκεια Σπουδών

4 έτη

Τίτλος Σπουδών

Πτυχίο στη Γραφιστική και τον Ψηφιακό Σχεδιασμό

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Αγγλική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

240

Πληροφορίες

Γραφιστική και Ψηφιακός Σχεδιασμός (Πτυχίο, 4 έτη)

Διάρκεια Σπουδών 4 έτη
Τίτλος Σπουδών Πτυχίο στη Γραφιστική και τον Ψηφιακό Σχεδιασμό
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Αγγλική
Μέθοδος Φοίτησης Full-time or Part-time
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 240

Πληροφορίες

Περιγραφή Προγράμματος

Το πεδίο της γραφιστικής (graphic design) αναπτύσσεται ταχύτατα με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων. Οι διαρκείς τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για το σύγχρονο γραφίστα.
Η γραφική γλώσσα, μέσω εικόνων και κειμένων, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Οι εφημερίδες και τα βιβλία, οι συσκευασίες των προϊόντων και οι αφίσες, η σήμανση σε κλειστούς και ανοιχτούς χώρους, οι ιστότοποι και οι εφαρμογές για κινητά είναι μερικά μόνο παραδείγματα σχεδιασμού οπτικής επικοινωνίας.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των φοιτητών και φοιτητριών, καθώς και στην καλλιέργεια αισθητικών κριτηρίων, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού οπτικού λεξιλογίου για την επιτυχή αντιμετώπιση και επίλυση καθημερινών προβλημάτων σχεδιασμού.

Προοπτικές σταδιοδρομίας

Οι απόφοιτοί μας απασχολούνται ως επαγγελματίες γραφίστες/ριες στους ακόλουθους τομείς: Στον σχεδιασμό έντυπου και ψηφιακού υλικού διαφήμισης και προώθησης, εταιρικής ταυτότητας, συσκευασίας, ψηφιακών και έντυπων εκδόσεων, ιστοσελίδων και εφαρμογών, στη διαχείριση παραγωγής και εκτύπωσης, στην ψηφιακή φωτογραφία καθώς και στη διδασκαλία και έρευνα.

Στελεχώνουν εταιρείες και οργανισμούς όπως design studios, εταιρείες ψηφιακού σχεδιασμού, διαφήμισης και πληροφόρησης, εκδοτικούς οργανισμούς, πολιτιστικούς οργανισμούς (π.χ. μουσεία, γκαλερί, φεστιβάλ), δημιουργικές βιομηχανίες (π.χ. μουσική, κινηματογράφος), εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Ακαδημαϊκή Εισδοχή

Το ελάχιστο κριτήριο εισδοχής στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών είναι το αναγνωρισμένο Απολυτήριο Λυκείου ή άλλο διεθνώς αναγνωρισμένο ισοδύναμο προσόν. Οι φοιτητές/τριες με βαθμό απολυτηρίου χαμηλότερο  από  7.5/10 ή 15/20 ή αντίστοιχο, ανάλογα με το σύστημα βαθμολόγησης της χώρας έκδοσης του απολυτηρίου,  λαμβάνουν, κατά το πρώτο έτος των σπουδών τους, επιπρόσθετη  ακαδημαϊκή καθοδήγηση και παρακολούθηση.

Επιπρόσθετα, οι αιτούντες αναμένεται να καταθέσουν φάκελο εργασιών σχετικών με την τέχνη, το σχεδιασμό ή τα πολυμέσα (art, design, multimediaportfolio), σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.

Το portfolio, που προσκομίζουν οι υποψήφιοι τη μέρα προγραμματισμένης συνέντευξης, η οποία μπορεί να διεξαχθεί και διαδικτυακά (online), αξιολογείται από επιτροπή του Τμήματος. Η συνέντευξη έχει τη μορφή συζήτησης σχετικά με τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντα του υποψήφιου και επικεντρώνεται στο portfolio και στα έργα που αυτό περιέχει σχετικά με τη γραφιστική, τα πολυμέσα, τις καλές τέχνες ή άλλα παρεμφερή πεδία.

Η συνέντευξη και η αξιολόγηση του portfolio αποτελούν μία αμφίδρομη διαδικασία κατά την οποία ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να κάνει ερωτήσεις για το πρόγραμμα σπουδών, να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες του Τμήματος και να ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου.

Επαρκής Γνώση Αγγλικής Γλώσσας

Οι ελάχιστες απαιτήσεις γνώσης της αγγλικής γλώσσας για εγγραφή στα προγράμματα σπουδών αναγράφονται πιο κάτω. Οι φοιτητές/τριες που δεν κατέχουν κάποιο από τα πιο κάτω πιστοποιητικά ή τους ελάχιστους βαθμούς και κατέχουν IELTS με 4.5 και άνω, θα πρέπει να παρακαθήσουν τις κατατακτήριες εξετάσεις αγγλικής γλώσσας του Πανεπιστημίου – NEPTON (χωρίς χρέωση) και αν χρειαστεί, να παρακολουθήσουν υποστηρικτικά μαθήματα αγγλικής γλώσσας.

  • TOEFL – 525 και άνω
  • Computer-based TOEFL – 193 και άνω
  • Internet-based TOEFL – 80 και άνω
  • IELTS – 6 και άνω
  • Cambridge Exams [First Certificate] – B και άνω
  • Cambridge Exams [Proficiency Certificate – C και άνω
  • GCSE English Language “O” Level – C και άνω
  • Michigan Examination of Proficiency in English (CaMLA) – Pass
  • Pearson PTE General – Level 3 και άνω
  • KPG (The Greek Foreign Language Examinations for the State Certificate of Language Proficiency) – Level B2 και άνω
  • Anglia – Level B2 και άνω
  • IEB Advances Programme English – Pass
  • Examination for the Certificate of Proficiency in English (ECPE) Michigan Language Assessment by: Cambridge Assessment English & University of Michigan – 650 average score for ALL skills και άνω.

Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη.

Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 240 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.

Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  1. Προσεγγίζουν κριτικά τις έννοιες, αρχές και θεωρίες που συνδέονται με την ιστορία και την πρακτική του ευρύτερου πεδίου της οπτικής επικοινωνίας.
  2. Εφαρμόζουν τις θεμελιώδεις αρχές και θεωρίες του σχεδιασμού στις οποίες στηρίζεται η υλοποίηση διαφόρων projects σε τομείς όπως: η διαφήμιση και ο σχεδιασμός για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, o σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας, πληροφοριών, συσκευασίας, εκδόσεων, η τυπογραφία, η τέχνη και εικονογράφηση, τα κινούμενα γραφικά, ο σχεδιασμός ιστοσελίδων, η παραγωγή και εκτύπωση.
  3. Εφαρμόζουν στρατηγικές κριτικής έρευνας και οπτικής διερεύνησης για την αξιολόγηση σχεδιαστικών προβλημάτων και την ανάπτυξη καινοτόμων σχεδιαστικών λύσεων.
  4. Σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν αυτόνομα μία ερευνητική εργασία από το στάδιο εντοπισμού ενός προβλήματος έως την αξιολόγηση των ευρημάτων και την εφαρμογή τους στην υλοποίηση της σχεδιαστικής πρότασης.
  5. Σχεδιάζουν σε επαγγελματικό επίπεδο χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς που επιβάλλει στην παραγωγή το κάθε μέσο (έντυπο και ψηφιακό).
  6. Οργανώνουν portfolio εργασιών που καταδεικνύει τις δεξιότητες και ικανότητές τους σύμφωνα με τα διεθνή και ευρωπαϊκά ποιοτικά πρότυπα του κλάδου της γραφιστικής (graphic design).
  7. Λειτουργούν αποτελεσματικά ως μέλη διεπιστημονικών ομάδων αξιοποιώντας τις δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας που απόκτησαν μέσω των πρακτικών εργασιών τους.
  8. Παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε γραπτή και προφορική μορφή χρησιμοποιώντας την ορολογία του γνωστικού αντικειμένου.
  9. Εκτελούν βασικές επιχειρηματικές εργασίες, όπως η κοστολόγηση παραγωγής και η προώθηση στην αγορά (marketing) προϊόντων σχεδιασμού.
  10. Λειτουργούν ως κοινωνικά ευαισθητοποιημένα και οικολογικά υπεύθυνα μέλη της κοινότητας με σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Section: A Major Requirements
ECTS: Min. 174 Max. 174

Course ID Course Title ECTS Credits
ART-135 Fundamentals of Drawing 6
ART-281 History of Art 6
ART-290 Figure Drawing 6
DES-116 Fundamentals of 2D Design 6
DES-126 Introduction to Typography 6
DES-156 Fundamentals of 3D Design 6
DES-206 Graphic Design 6
DES-226 Digital Imaging 6
DES-236 Typography and Graphic Communication 6
DES-256 Editorial Design 6
DES-260 Photography I 6
DES-262 Photography in the Digital World 6
DES-270A Photography II 6
DES-286 Production Methods for Graphic Design 6
DES-306 Illustration 6
DES-326 Design for Packaging 6
DES-346 Graphic Design for Social and Commercial Advertising 6
DES-356 Publishing 6
DES-366 Information Design 6
DES-376 Visual Literacy 6
DES-436 Research Methodologies in Design 6
DES-446 History of Graphic Communication 6
DES-456 Negotiated Project in Graphic Design 6
DES-466 Advanced Screen Typography 6
DES-486 Graphic Communication Final Project 6
MULT-160 Introduction to Multimedia 6
MULT-161 Interactive Design for Social Media 6
MULT-250 Storyboarding and 2D Animation 6
MULT-360 Interface Design and Development 6

Section: B Major Electives
ECTS: Min. 18 Max. 36

Course ID Course Title ECTS Credits
ART-110 Introduction to Visual Arts 6
ART-180 Process and Project Based Art Practice 6
ART-195 Drawing II 6
ART-251 Printmaking 6
ART-330 Handmade Animation 6
ART-384 Modern and Contemporary Art 6
COMM-117 Video Production 6
DES-106 Design for Communication 6
DES-426 Graphic Design Work Placement 6
MULT-164 Programming Principles 6
MULT-265 Visual Effects 6
MULT-361 3D Modeling and Animation 6

Section: C Language Expression
ECTS: Min. 12 Max. 30
Notes: Placement in English courses is done on the basis of a Placement Test or tests such as TOEFL or GCE.

Course ID Course Title ECTS Credits
BADM-231 Business Communications 6
BADM-332 Technical Writing and Research 6
BENG-100 College English 6
COMM-200 Business and Professional Communication 6
ENGL-100 Basic Writing 6
ENGL-101 English Composition 6

Section: D Marketing Electives
ECTS: Min. 0 Max. 6

Course ID Course Title ECTS Credits
MKTG-291 Marketing 6

Section: E Humanities and Social Sciences Electives
ECTS: Min. 12 Max. 18
Notes: Or any course in the School of Humanities and Social Sciences. For other courses you should contact your Programme Coordinator for advice.

Course ID Course Title ECTS Credits
ANTH-105 Cultural Anthropology 6
PHIL-101 Introduction to Philosophy 6
PHIL-120 Ethics 6
PSY-110 General Psychology I 6

Εξάμηνο 1

Course ID Course Title ECTS Credits
ART-135 Fundamentals of Drawing 6
DES-116 Fundamentals of 2D Design 6
DES-260 Photography I 6
MULT-160 Introduction to Multimedia 6
ENGL-101 English Composition 6

Εξάμηνο 2

Course ID Course Title ECTS Credits
ART-281 History of Art 6
DES-126 Introduction to Typography 6
DES-156 Fundamentals of 3D Design 6
MULT-161 Interactive Design for Social Media 6
ART-180 Process and Project Based Art Practice 6

Εξάμηνο 3

Course ID Course Title ECTS Credits
DES-206 Graphic Design 6
DES-226 Digital Imaging 6
DES-236 Typography and Graphic Communication 6
MULT-250 Storyboarding and 2D Animation 6
COMM-117 Video Production 6

Εξάμηνο 4

Course ID Course Title ECTS Credits
ART-290 Figure Drawing 6
DES-256 Editorial Design 6
DES-286 Production Methods for Graphic Design 6
DES-262 Photography in the Digital World 6
MULT-164 Programming Principles 6

Εξάμηνο 5

Course ID Course Title ECTS Credits
DES-326 Design for Packaging 6
DES-356 Publishing 6
DES-306 Illustration 6
MULT-360 Interface Design and Development 6
COMM-200 Business and Professional Communication 6

Εξάμηνο 6

Course ID Course Title ECTS Credits
DES-346 Graphic Design for Social and Commercial Advertising 6
DES-366 Information Design 6
DES-376 Visual Literacy 6
DES-270A Photography II 6
PSY-110 General Psychology I 6

Εξάμηνο 7

Course ID Course Title ECTS Credits
DES-436 Research Methodologies in Design 6
DES-446 History of Graphic Communication 6
DES-426 Graphic Design Work Placement 6
MULT-361 3D Modeling and Animation 6
MKTG-291 Marketing 6

Εξάμηνο 8

Course ID Course Title ECTS Credits
DES-456 Negotiated Project in Graphic Design 6
DES-466 Advanced Screen Typography 6
DES-486 Graphic Communication Final Project 6
ART-251 Printmaking 6
PHIL-120 Ethics 6
Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Dr Evanthia Tselika

Associate Professor
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Ms Sophia Tsangaridou

Associate Lecturer
Department of Communications
School of Humanities and Social Sciences

Mr Constantinos Taliotis

Assistant Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Design & Multimedia

Ms Maria Stavride

Lecturer
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Dr Androniki Sioki

Associate Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Design & Multimedia

Dr Nicos Philippou

Lecturer
Department of Communications , School of Humanities and Social Sciences

Professor Paschalis Paschali

Head of Department
Professor
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Professor Klimis Mastoridis

Dean of the School of Humanities and Social Sciences
Professor
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences
Member of the Senate

Ms Marianna Kafaridou

Associate Professor
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Dr Chris Christou

Associate Head of Department
Associate Professor
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Dr Maria Christoforou

Lecturer
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Mr Andreas Tomblin

Adjunct Faculty

Dr Haris Pellapaisiotis

Adjunct Faculty

Ms Christalla Kyriacou

Adjunct Faculty

Mr Ioannis Hadjipanayis

Art and Design Technical Officer

Go to Top