Special Education
(MEd, 2 Years) - Joint Degree with the University of Patras - E-Learning/Distance Learning (Online)
Duration
2 years (4 semesters)
Qualification Awarded
Master of Education in Special Education
Level of Qualification
Master Degree (2nd Cycle)
Language of Instruction
Greek
Mode of Study
E-Learning/Distance Learning (Online)
Minimum ECTs Credits
120
Request Information
Special Education (MEd, 2 Years) – Joint Degree with the University of Patras – E-Learning/Distance Learning (Online)
Duration | 2 years (4 semesters) |
Qualification Awarded | Master of Education in Special Education |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | E-Learning/Distance Learning (Online) |
Minimum ECTS Credits | 120 |
Request Information
Περιγραφή Προγράμματος
Το πρόγραμμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στοχεύει στην απόκτηση γνώσεων στον τομέα της εξειδίκευσης του προγράμματος διά της
- παρακολούθησης σχετικών παιδαγωγικών μαθημάτων και
- μελέτης σχετικής βιβλιογραφίας.
Επιπλέον, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από
- την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας,
- την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Διατριβής, και
- την πρακτική άσκηση των φοιτητών.
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται στην Ελλάδα κατά τόπους και υπερκαλύπτει όλες ανεξαιρέτως τις πρόνοιες της εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής η οποία ορίζει τα κριτήρια για τη χορήγηση συνάφειας των μεταπτυχιακών τίτλων με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).
Ειδικότερα, το Μεταπτυχιακό προσφέρεται από Παιδαγωγικό Τμήμα (1η προϋπόθεση), έχει ελάχιστο χρόνο σπουδών πλήρους φοίτησης 4 εξάμηνα, 120 πιστωτικές μονάδες (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 3 εξάμηνα και 90 ECTS) και συμπεριλαμβάνει πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 30 πιστωτικών μονάδων ECTS (ζητούνται από το ΙΕΠ τουλάχιστον 20 ECTS) (2η προϋπόθεση). Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιείται στην Ελλάδα.
Η πρακτική άσκηση υλοποιείται σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης καθώς και σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βεβαιώνεται από επόπτη καθηγητή και τον υπεύθυνο της σχολικής μονάδας, συνοδεύεται από παρουσιολόγιο και περιλαμβάνει παρατήρηση, σχεδιασμό μαθημάτων και εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία (3η προϋπόθεση).
Τέλος, το 85% από τις απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες ECTS του Προγράμματος Σπουδών είναι σχετικές με τις κατηγορίες αναπηριών ή ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών όπως αυτές ορίζονται στο νόμο 3699/2008 (ο νόμος κάνει λόγο για το 66%) (4η προϋπόθεση).
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης περιλαμβάνει:
- Το «Εισαγωγικό Ενημερωτικό Σεμινάριο της Πρακτικής Άσκησης», το οποίο πραγματοποιείται σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, κατά την έναρξη του χειμερινού και εαρινού εξαμήνου, για τους φοιτητές της αντίστοιχης Περιφέρειας οι οποίοι αρχίζουν την πρακτική τους άσκηση κατά το αντίστοιχο εξάμηνο.
- Την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης (διάρκειας 200 ωρών) σε σχολική μονάδα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ή/και σχολική μονάδα γενικής αγωγής όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης ο κάθε φοιτητής ασκείται στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (α) «Παρατήρηση» (50 ώρες), (β) «Σχεδιασμό μαθημάτων ή εκπαιδευτικών παρεμβάσεων» (30 ώρες), (γ) Συμμετοχή στη διδασκαλία» (40 ώρες) και (δ) «Εποπτευόμενη αυτόνομη διδασκαλία ή εκπαιδευτική παρέμβαση» (80 ώρες).
- Τη συμμετοχή, κατά τη διάρκεια υλοποίησης της πρακτικής άσκησης, στα «Ομαδικά Σεμινάρια με τηλεδιάσκεψη».
- Τη συγγραφή και υποβολή εργασίας με τίτλο «Φάκελος (Portfolio) της Πρακτικής Άσκησης»
Κατά την υλοποίηση της πρακτικής τους άσκησης οι φοιτητές ενεργούν πάντα σύμφωνα με όσα προβλέπονται λεπτομερώς στον «Οδηγό Πρακτικής Άσκησης», όπως εγκρίνεται από τα αρμόδια όργανα, με βάση τις οδηγίες του Προσωπικού Συμβούλου Πρακτικής Άσκησης (στελεχών του Προγράμματος με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), των Ακαδημαϊκών Συμβούλων (Καθηγητών, Λεκτόρων και ΕΔΙΠ με διδακτορική διατριβή του ΤΕΕΑΠΗ) και με την εποπτεία και καθοδήγηση του Επόπτη Καθηγητή-Συντονιστή της Πρακτικής Άσκησης.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Οι απόφοιτοι του προγράμματος Ειδικής Εκπαίδευσης διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα ικανοτήτων, καθώς επίσης και γνώση αποτελεσματικών διδακτικών πρακτικών.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους εργάζονται σε δημοτικά σχολεία, ειδικά σχολεία ή μονάδες και ως βοηθοί δασκάλων/συνοδοί παιδιών.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές τρίτου κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)
Διαδικασία Αίτησης
Για να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης της αίτησής σας, θα χρειαστεί να υποβάλετε τα ακόλουθα έγγραφα:
- Αίτηση Εισδοχής: Όλα τα πεδία πρέπει να συμπληρωθούν, συμπεριλαμβανομένου και του πεδίου 9 με τα στοιχεία των δύο συστάσεων.
- Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου: Προπτυχιακός τίτλος σπουδών στον τομέα της Εκπαίδευσης που να δίνει τη δυνατότητα στον/η φοιτητή/τρια να πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση σε δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Ο τίτλος πρέπει να συμπεριλαμβάνει ημερομηνία ορκωμοσίας και τελικό βαθμό πτυχίου.
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας: Η Αναλυτική Βαθμολογία πρέπει να είναι η τελική, η οποία εκδόθηκε μετά την έκδοση του τίτλου σπουδών και συμπεριλαμβάνει ημερομηνία ορκωμοσίας και τελικό βαθμό πτυχίου.
- Αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ σε περίπτωση που ο προπτυχιακός τίτλος είναι από μη Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
- Αντίγραφο Πολιτικής Ταυτότητας.
- Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες): Μία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/τη βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του.
Υποτροφίες
Υποτροφίες θα χορηγηθούν στους/στις υποψήφιους/ες φοιτητές/τριες βάσει κριτηρίων όπως αναγράφονται πιο κάτω:
- Βαθμός Πτυχίου “Άριστα” – 20%.
- Βαθμός Πτυχίου “Λίαν Καλώς” – 15%.
- Ειδικά Κριτήρια (οικονομικά, κοινωνικά και κοινωνικής προσφοράς) – 10% μετά την υποβολή σχετικών δικαιολογητικών και αξιολόγηση αυτών από ειδική επιτροπή.
Οι πιο πάνω υποτροφίες δεν μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους και αφορούν στα δίδακτρα του Προγράμματος.
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται από την τελική εξέταση η οποία έχει βάρος τουλάχιστον 60% και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δραστηριότητες στην πλατφόρμα, διαλέξεις, μελέτες, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και θετική συμμετοχή στο μάθημα.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 120 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 5.0.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί:
- Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Ειδικής Αγωγής.
- Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Ειδικής Αγωγής και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
- Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Ειδική Αγωγή και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
- Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-510 | Εκπαιδευτική Έρευνα | 10 |
EDUG-511 | Ποιοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-512 | Ποσοτική Έρευνα στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-610 | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-500 | Θεωρία και Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης | 10 |
EDUG-501 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 10 |
EDUG-502 | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης | 10 |
EDUG-504 | Συγκριτική Παιδαγωγική και Παγκοσμιοποίηση | 10 |
EDUG-505 | Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-521 | Ειδική Εκπαίδευση: Έρευνες και Σύγχρονες Τάσεις | 10 |
EDUG-523 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-525 | Δυσκολίες Μάθησης: Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Έρευνα και Εκπαιδευτικές Πρακτικές | 10 |
EDUG-526 | Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο | 10 |
EDUG-527 | Παθολογία της Γλώσσας στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-528 | Ψυχολογία Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 10 |
EDUG-529 | Νοητική Υστέρηση – Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | 10 |
EDUG-552 | Εφαρμογές της Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-622 | Η Αναπηρία στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUG-623 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 10 |
EDUG-624 | Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις | 10 |
EDUG-626 | Στρατηγικές Διαχείρισης Συναισθηματικών και Συμπεριφορικών Προβλημάτων | 10 |
EDUG-627 | Αισθητηριακές Διαταραχές | 10 |
EDUG-628 | Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική Παράλυση και Κινητικά Προβλήματα | 10 |
EDUG-697 | Εξατομικευμένη Μελέτη | 10 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-698 | Πρακτική Άσκηση | 30 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-699 | Μεταπτυχιακή Εργασία | 20 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-400 | Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής | 0 |
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-510 | Εκπαιδευτική Έρευνα | 10 |
EDUG-521 | Ειδική Εκπαίδευση: Έρευνες και Σύγχρονες Τάσεις | 10 |
EDUG-529 | Νοητική Υστέρηση – Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | 10 |
Semester 2
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-501 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 10 |
EDUG-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 10 |
EDUG-622 | Η Αναπηρία στην Εκπαίδευση | 10 |
Semester 4
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUG-698 | Πρακτική Άσκηση | 30 |
Professor Panayiotis Angelides
Vice Rector for Academic Affairs
Director of UNESCO Chair
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
- 22841733
- Millennium Building, 2nd Floor, M202b
- View Brief CV
Professor Menelaos Apostolou
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
- 22842206
- Humanities Building›1st Floor›103b
- View Brief CV
Professor Marios Constantinou
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
- 22842228
- Humanities Building, 1st Floor, 101b
- View Brief CV
Professor Xenia Hadjicharalambous
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
- 22842221
- Humanities Building›1st Floor›103c
- View Brief CV
Dr Angela Hadjipanteli
Assistant Professor
School of Education
Department of Education
- 22842343
- Education Building, Level 2, 205b
- View Brief CV
Professor Christina Hadjisoteriou
Professor
School of Education
Department of Education
- 22842309
- Education Building, Level 1, 102
- View Brief CV
Dr Christiana Karousiou
Assistant Professor
School of Education
Department of Education
- 22842315
- Education Building, Level 1, 104
- View Brief CV
Dr Lefki Kourea
Associate Professor
School of Education
Department of Education
- 22842313
- Education Building, Level 1, 104
- View Brief CV
Professor Ioulia Papageorgi
Associate Dean
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
Member of the Senate
- 22842239
- Humanities Building, 3rd Floor, 301c
- View Brief CV
Professor Elena Papanastasiou
Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
Member of the Senate
- 22841675
- Millenium Building, 2nd Floor, M204b
- View Brief CV
Professor Alexios Petrou
Associate Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
- 22842311
- Education Building, Level 1, 102b
- View Brief CV
Dr Evdokia Pittas
Assistant Professor
School of Education
Department of Education
- 22841926
- Millennium Building, 1st Floor, Open Area
- View Brief CV
Dr Agni Stylianou-Georgiou
Associate Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education
- 22842317
- Education Building, Level 1, 104b
- View Brief CV
Professor Charalambos Vrasidas
Dr Dionysios Anastasopoulos
Adjunct Faculty