«Οιστός», Τεύχος 5
Έρευνα – Άρθρα – Συνεργασίες με Μεταπτυχιακούς και Διδακτορικούς Φοιτητές του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών
Εκπαιδευτική αλλαγή και ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων με βάση το Πλαίσιο της Συμπερίληψης
Κατσέας, Β. (2023). Εκπαιδευτική αλλαγή και ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων με βάση το Πλαίσιο της Συμπερίληψης. Διεθνές Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος» Τόμος 11, Τεύχος 1, 2023, 147-157.
Το άρθρο με τίτλο «Εκπαιδευτική αλλαγή και ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων με βάση το Πλαίσιο της Συμπερίληψης» του Βάιου Κατσέα, μεταπτυχιακού απόφοιτου αποτέλεσε εργασία του που εκπονήθηκε κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 στο Διαπανεπιστημιακό εξ αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών και δημοσιεύτηκε το 2023 στο Διεθνές Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό ανοικτής πρόσβασης Εκπαιδευτικός Κύκλος.
Αν και η συμπερίληψη (inclusion) ως αξία έχει υιοθετηθεί από πολλά εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο, τα σχολεία μέχρι και σήμερα αδυνατούν να εξελιχθούν σε συμπεριληπτικά. Με τη συμπερίληψη παρέχεται το δικαίωμα σε κάθε παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) να βρίσκεται στο συνηθισμένο σχολείο. Εντούτοις, όπως καταδεικνύει η σημερινή κατάσταση στα σχολεία διαφέρει εντελώς από την πραγματική. Η παρούσα εργασία εξετάζει την έννοια και το περιεχόμενο του πλαισίου της συμπερίληψης που θέτει στο επίκεντρο την ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων. Πραγματεύεται, επίσης τη σχέση των τριών διαστάσεων του πλαισίου για τη συμπερίληψη και συζητείται πώς ο συνδυασμός τους μπορεί να επιφέρει την απαιτούμενη εκπαιδευτική αλλαγή με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη συμπεριληπτικών σχολείων. Τέλος, εξάγονται ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα που καταδεικνύουν ότι το σημερινό σχολείο προκειμένου να υπερβεί τα εμπόδια και να καταστεί πιο συμπεριληπτικό πρέπει να προσανατολισθεί στην ανάπτυξη μιας πιο αμιγούς συμπεριληπτικής κουλτούρας.
Το άρθρο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο: educ@tional circle
Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»