Επιστήμη της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής

(PhD, 3 έτη)

Διάρκεια Σπουδών

3 έτη

Τίτλος Σπουδών

Διδακτορικό Δίπλωμα στην Επιστήμη της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Αγγλική και Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

180

Πληροφορίες

Επιστήμη της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής (PhD, 3 έτη)

Διάρκεια Σπουδών 3 έτη
Τίτλος Σπουδών Διδακτορικό Δίπλωμα στην Επιστήμη της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Αγγλική και Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Πλήρης ή Μερική φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 180

Πληροφορίες

Περιγραφή Προγράμματος

Ο σκοπός του διδακτορικού προγράμματος στην Επιστήμη της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας είναι να δημιουργήσει και να ερμηνεύσει στην συνέχεια γνώση σχετική με το εν λόγω επιστημονικό αντικείμενο μέσω πρωτότυπης έρευνας και κριτικής σκέψης. Οι κάτοχοι του εν λόγω διδακτορικού τίτλου θα είναι ικανοί να συλλαμβάνουν και να διατυπώνουν νέες ερευνητικές ιδέες, να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν μελέτες με στόχο την δημιουργία νέας και πρωτότυπης γνώσης ή/και κατανόησης ενός επιστημονικού πεδίου. Επίσης, θα έχουν τις απαραίτητες ικανότητες και στοιχεία που απαιτούνται για εργοδότηση και να είναι ικανοί να ενεργούν αυτόνομα και υπεύθυνα σε περίπλοκες και απρόβλεπτες καταστάσεις στο επαγγελματικό τους περιβάλλον.

Οι κύριοι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Να παρέχει στους φοιτητές την απαραίτητη μαθησιακή, εργαστηριακή και πρακτική εμπειρία ώστε να μπορούν να έχουν ηγετικό ρόλο σαν αθλητικοί επιστήμονες, παιδαγωγοί και ερευνητές.
  • Να δώσει την δυνατότητα στους φοιτητές να κατανοήσουν και να έχουν μια σημαντική και πρωτότυπη ερευνητική εμπειρία συνεισφέροντας στην έρευνα και την υπάρχουσα βιβλιογραφία σε αυτό το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.
  • Να προετοιμάσει τους απόφοιτους για μια πιθανή σταδιοδρομία στον ακαδημαϊκό χώρο ή στην έρευνα σε κολλέγια και πανεπιστήμια, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, κέντρα υγείας και χώρους κλινικής εφαρμογής, στην κυβέρνηση και σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.

Συγκεκριμένα, οι διδακτορικοί φοιτητές αναμένεται να:

  1. Αποκτήσουν σημαντικές ικανότητες συγγραφής ακαδημαϊκών δοκιμίων/εργασιών
  2. Αναπτύξουν επαρκώς τις γνώσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα, τις εργαστηριακές τους ικανότητες, τις γνώσεις τους στην μεθοδολογία της έρευνας και στην στατιστική
  3. Αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας μέσω της επίβλεψης, εργασιών, ειδικών εργαστηρίων (workshops) και άλλων μεθόδων/πηγών και να εξασκούν τις αρχές της ηθικής στην έρευνα στην πράξη.
  4. Μάθουν και να συμμορφώνονται με τους κώδικες πρακτικής βιοηθικής στην έρευνα στο πλαίσιο εργασίας σε επαγγελματικό και ακαδημαϊκό οργανισμό που σχετίζεται με το θέμα της μελέτης τους.
  5. Συμμετέχουν ενεργά σε εργαστηριακές και επιστημονικές συναντήσεις, σε συναντήσεις του τμήματος σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία, σε προτάσεις για πτυχιακές εργασίες και διατριβές όπως επίσης και σε παρουσιάσεις/εξετάσεις και σε επαγγελματικά και επιστημονικά συνέδρια.
  6. Συμμετέχουν και βοηθούν σε ερευνητικές προτάσεις μελών του προσωπικού και σε πτυχιακές διατριβές φοιτητών όπως επίσης να πραγματοποιήσουν τη δική τους ερευνητική μελέτη που να συμπεριλαμβάνει πρακτική εργασία και συγγραφή των δοκιμίων/εργασιών
  7. Παρουσιάζουν ερευνητικές εργασίες σε επαγγελματικά και επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις πριν την αποφοίτηση τους και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της μελέτης τους στην εξέταση της διατριβής τους.
  8. Δημοσιεύσουν ερευνητικά άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά του συστήματος κριτών τα οποία να προκύψουν από την διδακτορική τους έρευνα, αν είναι δυνατό πριν την αποφοίτηση τους και/ή να καταθέσουν τα αποτελέσματα της έρευνας τους για δημοσίευση μέσα σε 12 μήνες από την εξέταση της διατριβής τους.
  9. Αναπτύξουν ικανότητες συγγραφής και υποβολής ερευνητικής πρότασης για χρηματοδότηση σε κάποιο φορέα και/ή να βοηθήσουν μέλη του προσωπικού στη συγγραφή μιας πρότασης για χρηματοδότηση πριν της αποφοίτησή τους.
  10. Συνεχίσουν να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν πρωτότυπη ή/και εφαρμοσμένη έρευνα υψηλού επιπέδου, συνεισφέροντας στην ανάπτυξη νέων τεχνικών, ιδεών και προσεγγίσεων.

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Μετά την αποφοίτησή τους, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τον υψηλότερο δυνατό ακαδημαϊκό τίτλο.

Προοπτικές Σταδιοδρομίας

Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα πρέπει να είναι ικανοί να  συλλαμβάνουν νέες και καινοτόμες ιδέες για έρευνα, να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ερευνητικές μελέτες με στόχο την δημιουργία νέας γνώσης στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο ή/και να κατανοούν υπάρχουσα γνώση. Επίσης, αναμένεται να έχουν τις ικανότητες και τα προσόντα που χρειάζονται για εργοδότηση όπου απαιτείτε η λήψη σωστών αποφάσεων σε διάφορα και περίπλοκα ζητήματα στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, δημιουργώντας νέα γνώση και επιλύοντας προβλήματα.

Οι απόφοιτοι από το Διδακτορικό στην Επιστήμη της Άσκησης και της Φυσικής Αγωγής μπορούν να εργοδοτηθούν στους πιο κάτω τομείς/περιοχές:

  1. Μετα-διδακτορικοί ερευνητές
  2. Ακαδημαϊκοί σε Πανεπιστήμια/Κολλέγια
  3. Υπεύθυνοι σε χώρους που εφαρμόζονται προγράμματα φυσικής αγωγής
  4. Ειδικοί αθλητικοί επιστήμονες και/η καθηγητές Φυσικής Αγωγής
  5. Επιστήμονες της άσκησης και του αθλητισμού ή/και καθηγητές φυσικής αγωγής με ηγετικό ρόλο σε ερευνητικές δραστηριότητες
  6. Επιστήμονες σε εθνικές επιτροπές
  7. Επιστήμονες για επιχειρήσεις/βιομηχανία (π.χ. αθλητικός εξοπλισμός, υπηρεσίες άσκησης και υγείας, εξοπλισμός για έρευνα)
  8. Υπεύθυνοι εργαστηρίων για τον αθλητισμό και την άσκηση σε ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια

Η ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών είναι το αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό δίπλωμα (Master’s Degree) στην Επιστήμη του Αθλητισμού και της Άσκησης και/ή την Φυσική Αγωγή ή σε σχετικό τομέα καθώς και η υποβολή Πρότασης Διατριβής (Thesis Proposal).

Επαρκής Γνώση Αγγλικής Γλώσσας

Οι φοιτητές πληρούν τις απαιτήσεις για την αγγλική γλώσσα, εάν η γλώσσα διδασκαλίας του πρώτου τους πτυχίου ήταν η αγγλική. Σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό TOEFL με ελάχιστο βαθμό 550 paper-based ή 213 για εξέταση computer-based, GCSE “O” Level με ελάχιστο βαθμό “C” ή IELTS με βαθμολογία 6.5.

Η αξιολόγηση περιλαμβάνει την εξέταση της πρότασης διδακτορικής διατριβής, τη διατριβή, την παρουσίαση της διατριβής ως δημόσιας διάλεξης και την προφορική εξέταση (viva).

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 180 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  1. Αναπτύξουν επαρκή εξειδίκευση και γνώση στο αντικείμενο τους και στη συγγραφή ακαδημαϊκού επιπέδου
  2. Αποκτήσουν προχωρημένου επιπέδου ερευνητική εμπειρία (θεωρητική και εργαστηριακή/πρακτική) και/ή γνώση της μεθοδολογίας της έρευνας και της στατιστικής στο πεδίο της έρευνας τους
  3. Σχεδιάζουν και να ηγούνται σε ερευνητικές προτάσεις και να αποκτήσουν γνώσεις για σωστή διεξαγωγή μιας μελέτης εξασκώντας τις αρχές της ηθικής στην έρευνα στην πράξη
  4. Μάθουν και να συμμορφώνονται με τους κώδικες πρακτικής βιοηθικής στην έρευνα στο πλαίσιο εργασίας σε επαγγελματικό και ακαδημαϊκό οργανισμό που σχετίζεται με το θέμα της μελέτης τους
  5. Συμμετέχουν σε ερευνητικές προσπάθειες με συνέπεια ως μέρος της δικής τους έρευνας
  6. Παρουσιάσουν ανεξάρτητες ερευνητικές μελέτες σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια
  7. Είναι ικανοί να δημοσιεύσουν ερευνητικές μελέτες σε επιστημονικά περιοδικά του συστήματος κριτών
  8. Είναι ικανοί να ετοιμάσουν και να υποβάλουν ερευνητικές μελέτες για χρηματοδότηση σε διάφορους φορείς
  9. Διεξάγουν έρευνα σε ανθρώπους και/ή επαγγελματίες αθλητές και/ή άτομα ειδικών ομάδων του πληθυσμού και να πραγματοποιήσουν παρεμβατικές μελέτες σε ανθρώπους.
  10. Διδάξουν μαθήματα που έχουν σχέση με τη διδακτέα ύλη, μεθόδους διδασκαλίας και αρχών της φυσικής αγωγής και να επιβλέψουν φοιτητές-παιδαγωγούς*

*Ισχύει μόνο σε απόφοιτους του προγράμματος οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν έρευνα που να έχει θέμα την Φυσικής Αγωγή και την Αθλητική Παιδαγωγική

Section: A Courses
ECTS: Min. 180 Max. 180
Notes: The courses of SPSC-701, SPSC-702 and SPSC-703 must be selected in the Spring semester of the first academic year.

Course ID Course Title ECTS Credits
PHDF-100 Doctoral Course – Fall semester 30
PHDS-100 Doctoral Course – Spring semester 30
SPSC-701 Μεθοδολογία Έρευνας 10
SPSC-702 Βιοστατιστική 10
SPSC-703 Προχωρημένα θέματα στην έρευνα της επιστήμης της άσκησης και της φυσικής αγωγής 10

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-601 Advanced Statistics with Applications in SPSS 10
SPSC-602 Current Research Method Issues 10
SPSC-603 Independent Study 10

Note: The above semester breakdown is an indicative one. A few of the courses are electives and can be substituted by others. Students may contact their academic advisor and consult their academic pathway found on this website under “Schools & Programmes”.

Professor Eleni Andreou

Head of Department
Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr George Aphamis

Associate Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Christoforos Giannaki

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences
Director of the Research Centre for Exercise and Nutrition (RECEN)

Professor Marios Hadjicharalambous

Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Elisavet Konstantinidou

Assistant Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Christos Petrou

Head of Department
Associate Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Health Sciences
Member of the Senate

Dr Myrtani Pieri

Associate Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Costantinos Tsouloupas

Assistant Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Maria Christofidou

Adjunct Faculty

Dr Michalis Koutsoullis

Adjunct Faculty

Dr Pinelopi Stavrinou

Adjunct Faculty

Go to Top