Ανθρώπινα Δικαιώματα, Κοινωνία και Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση
(Διδακτορικό, 3 Χρόνια ή 6 Εξάμηνα) - Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα, το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ, το Πανεπιστήμιο του Δυτικού Σίδνεϊ και το Πάντειον Πανεπιστήμιο Αθηνών
Διάρκεια Σπουδών
3 έτη
Τίτλος Σπουδών
Διδακτορικό Δίπλωμα
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας
Αγγλική
Μέθοδος Φοίτησης
Πλήρης Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
180
Πληροφορίες
Ανθρώπινα Δικαιώματα, Κοινωνία και Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση (Διδακτορικό, 3 Χρόνια ή 6 Εξάμηνα) – Κοινό Πρόγραμμα με το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα, το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ, το Πανεπιστήμιο του Δυτικού Σίδνεϊ και το Πάντειον Πανεπιστήμιο Αθηνών
Διάρκεια Σπουδών | 3 έτη |
Τίτλος Σπουδών | Διδακτορικό Δίπλωμα |
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών | Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών) |
Γλώσσα Διδασκαλίας | Αγγλική |
Μέθοδος Φοίτησης | Πλήρης Φοίτηση |
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) | 180 |
Πληροφορίες
Περιγραφή Προγράμματος
Το Κοινό Διδακτορικό Κοινό Διδακτορικό (PhD) σε Ανθρώπινα Δικαιώματα, Κοινωνία και Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση είναι μια υπάρχων τριετές διεπιστημονικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα που διαχειρίζεται το Πανεπιστήμιο της Πάντοβα στην Ιταλία, το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ στην Κροατία, το Πανεπιστήμιο του Δυτικού Σίδνεϊ στην Αυστραλία και το Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Ελλάδα. Στην τρέχουσα μορφή του το πρόγραμμα οδηγεί στην απόκτηση τίτλου Dottorato di Ricerca στην Ιταλία, Doktorat iz društvenih znanosti στην Κροατία, PhD στην Αυστραλία, και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ελλάδα. Όλες οι πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα βρίσκονται στην ιστοσελίδα του: https://www.humanrights-jointphd.org/ και στην ιστοσελίδα του Κέντρου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του συντονιστικού ιδρύματος: https://unipd-centrodirittiumani.it/en/attivita/Human-Rights-Society-and-….
Οι βασικές πτυχές του επιστημονικού σχεδιασμού του κοινού διδακτορικού προγράμματος και η προστιθέμενη αξία του συγκριτικά προς άλλα υπάρχοντα προγράμματα σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι οι ακόλουθες:
- Το διδακτορικό θα παράγει ερευνητές με (πολύ-) διεπιστημονικό προφίλ. Το διδακτορικό πρόγραμμα θα οργανώσει τη διδασκαλία, έρευνα και εκπαίδευση στο πεδίο των σπουδών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, περιλαμβανομένων νομικών, πολιτικών, κοινωνικών, φιλοσοφικών και οικονομικών προσεγγίσεων και μεθοδολογιών σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Η νομική, η πολιτική, τα οικονομικά και η κοινωνιολογία είναι τα κύρια ερευνητικά αντικείμενα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Η συνολική προσέγγιση που υιοθετείται θα αξιοποιεί τόσο τις θεωρητικές διαστάσεις, όσο και την πρακτική ανάλυση.
- Το διδακτορικό πρόγραμμα θα απευθυνθεί στις πολυεπίπεδες προσεγγίσεις των πολιτικών για εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Θα επικεντρωθεί στις πλέον καινοτόμες και κριτικές εξελίξεις, με έρευνα που θα διεξάγεται στα πεδία ενδιαφέροντος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θα αξιολογεί κριτικά την αποτελεσματικότητα, επιρροή και συνέπεια των διαφόρων δογμάτων και πρακτικών.
- Το διδακτορικό πρόγραμμα θα οργανωθεί γύρω από τις θεμελιώδεις διαστάσεις της σύγχρονης διακυβέρνησης λαμβάνοντας υπόψη την αρχή της επικουρικότητας. Κατά συνέπεια η έμφαση θα δίδεται στις διεθνείς διαστάσεις (νομικά κείμενα, πολιτικές, θεσμοί και πρακτικές του ΟΗΕ και των συναφών οργανισμών), το Ευρωπαϊκό περιφερειακό πλαίσιο και την διεθνή του επιρροή, καθώς και άλλα περιφερειακά συστήματα, το επίπεδο της εθνικής διάστασης με δυνατότητα συγκριτικής προσέγγισης και το επίπεδο των τοπικών κοινοτικών δρώντων και δυναμικών (πόλεις, περιφέρειες, διασυνοριακές περιοχές). Θα αναλυθεί ο ρόλος τόσο των θεσμών, όσο και των ατομικών δρώντων, όπως τη διασυνοριακή κοινωνία των πολιτών, τα κοινωνικά κινήματα, τις θρησκευτικές και πολιτιστικές ομάδες, τους μη κυβερνητικούς οργανισμούς και τις εταιρικές οντότητες.
- Η μελέτη και τα ερευνητικά αντικείμενα θα ανταποκρίνονται στα θεματικά αντικείμενα των νομικών κειμένων των διεθνών και περιφερειακών ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθώς και στις πρακτικές που συνοδεύουν την εφαρμογή τους (για παράδειγμα πολιτιστικός/θρησκευτικός πλουραλισμός και παγκοσμιότητα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δικαιολόγηση των κοινωνικών δικαιωμάτων ως ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η επίδραση της μετατόπισης της κυριαρχίας κατά την επιβεβαίωση και εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και τα ανθρώπινα δικαιώματα).
- Το διδακτορικό πρόγραμμα θα αναπτύξει φοιτητές με βαθειά αντίληψη, κριτική ανάλυση και εφαρμογή της σύγχρονης βιβλιογραφίας και ερευνητικών μεθόδων και θα τους επιτρέψει να φέρουν σε πέρας τη διδακτορική τους έρευνα.
- Το διδακτορικό πρόγραμμα θα βελτιώσει τις ερευνητικές ικανότητες των φοιτητών και θα διευκολύνει την ανάπτυξη της σχετικής εμπειρίας που είναι απαραίτητη για το συγκεκριμένο θεματικό πεδίο εξειδίκευσης.
- Το διδακτορικό πρόγραμμα θα εκπαιδεύσει τους φοιτητές να διαδίδουν τα ερευνητικά τους πορίσματα, εισηγήσεις και ευρήματα, μέσω, για παράδειγμα, δημοσιεύσεων σε ακαδημαϊκά περιοδικά ή και να παρουσιάζουν την εργασία τους σε ακαδημαϊκά συνέδρια και σεμινάρια.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Το πρόγραμμα σκοπεύει να παράσχει εκπαίδευση στο υψηλότερο επίπεδο επιστημονικής γνώσης στο συγκεκριμένο πεδίο και να προετοιμάσει τους φοιτητές για σταδιοδρομία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και επιστημονική έρευνα. Οι φοιτητές αναμένεται να διεξάγουν καινοτόμα έρευνα που να προωθεί πρωτότυπες και πρακτικά εφαρμόσιμες λύσεις σε επιστημονικά προβλήματα. Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα επιδεικνύουν δεξιότητες ετοιμασίας, εκτέλεσης και διαχείρισης ατομικής ερευνητικής μελέτης και να διαδίδουν τα ευρήματα τους στην ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα μέσα από ακαδημαϊκά περιοδικά ή και με παρουσιάσεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια και σεμινάρια.
Δεν υπάρχει άλλο πρόγραμμα με επίκεντρο τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνία και την πολυεπίπεδη διακυβέρνηση στην Κύπρο, όχι μόνο σε διδακτορικό επίπεδο, αλλά και σε οποιοδήποτε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό θα καταστήσει μοναδικά καταρτισμένους τους αποφοίτους του προγράμματος οι οποίοι θα κατέχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα αναδυόμενο ακαδημαϊκό πεδίο και περιβάλλον. Επιπρόσθετα η διεπιστημονική φύση του γνωστικού αντικειμένου και η δομή του προγράμματος θα ευνοήσουν την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων που θα ενισχύσουν τους αποφοίτους στην προσπάθεια τους να εξεύρουν εργασία. Η σύνδεση γνωστικών προσεγγίσεων δεν προσφέρεται σε αντίστοιχο επίπεδο σε εθνικό επίπεδο, ενώ επιπρόσθετα παρόμοια προγράμματα είναι σπάνια και σε περιφερειακό ή διεθνές επίπεδο. Το γεγονός ότι το πρόγραμμα προσφέρεται από πέντε καταξιωμένα πανεπιστήμια ενισχύει την φυσιογνωμία του.
Ταυτόχρονα ο επιστημονικός σχεδιασμός του προγράμματος προσφέρει στους αποφοίτους προοπτικές εργοδότησης πέραν της πανεπιστημιακής κοινότητας. Ενόψει της διεπιστημονικής φύσης του προγράμματος και της έμφασης σε διαφορετικά επίπεδα ανάλυσης επί διαφορετικών δρώντων και θεσμών, οι απόφοιτοι αναμένεται να έχουν πλεονέκτημα στην εργοδότηση τους από τον ιδιωτικό τομέα, τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και τους περιφερειακούς και διεθνείς οργανισμούς.
Στη βάση της συμφωνίας διδακτορικών προγραμμάτων, έκαστος που πληροί τις προϋποθέσεις για εγγραφή στο διδακτορικό πρόγραμμα σύμφωνα με τους κανόνες οποιουδήποτε εκ των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων δύναται να υποβάλει αίτηση. Ως αποτέλαπόα οι κανόνες εισδοχής έκαστου συνεργαζόμενου πανεπιστημίου καθορίζονται από τους εσωτερικούς του κανόνες, πλην όμως έκαστος φοιτητής γίνεται δεκτός στο κοινό διδακτορικό πρόγραμμα τόσο στο Πανεπιστήμιο Έδρας, όσο και στα συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια.Για τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Λευκωσίας τα κριτήρια εισδοχής είναι τα ακόλουθα:
-
- Ακαδημαϊκές προϋποθέσεις: Πιστοποιημένο πτυχίο νομικής (LLB ή ισοδύναμο) ή πτυχίο σε συναφή κλάδο και επιπρόσθετα πιστοποιημένο μεταπτυχιακό νομικής (LLM ή ισοδύναμο) ή μεταπτυχιακό σε συνεφή κλάδο. Αναμένεται ότι τουλάχιστον ένας από τους προηγούμενους τίτλους σπουδών (πτυχίο ή μεταπτυχιακό) είναι στη Νομική. Οι υποψήφιοι που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές μπορούν να υποβάλουν αίτηση, υπό την προϋπόθεση της έγκρισης των ακαδημαϊκών τους προσόντων από την τμηματική επιτροπή διδακτορικών προγραμμάτων. Αντίγραφα των τίτλων θα πρέπει να υποβάλλονται με την αίτηση.
- Τύπος αίτησης: Οι υποψήφιοι πρέπει να υποβάλλουν τον τύπο αίτησης για εισδοχή και εγγραφή στο πρόγραμμα. Ο τύπος της αίτησης απαιτεί γενικές πληροφορίες για τον υποψήφιο, τα προσόντα του και την συναφή του εμπειρία.
- Βιογραφικό σημείωμα: θα πρέπει να υποβάλλεται πλήρες βιογραφικό σημείωμα που να προσδιορίζει όλες τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές δραστηριότητες.
- Συστατικές επιστολές: Οι Αιτητές θα πρέπει να προσκομίσουν δύο συστατικές επιστολές από πρόσωπα που τους γνωρίζουν σε ένα επαγγελματικό ή εκπαιδευτικό περιβάλλον. Τουλάχιστον μια από τις συστατικές επιστολές θα πρέπει να προέρχεται από ακαδημαϊκό ίδρυμα στο οποίο σπούδασε προηγουμένως ο φοιτητής.
- Επάρκεια αγγλικής γλώσσας: TOEFL (έντυπη εξέταση με βαθμό τουλάχιστον 600, εξέταση μέσω υπολογιστή με βαθμό τουλάχιστον 250, εξέταση μέσω διαδικτύου με βαθμό τουλάχιστον 100) ή IELTS 6.5. Για φοιτητές που αποφοίτησαν από αγγλόφωνο πανεπιστήμιο, η απόδειξη γνώσης της αγγλικής γλώσσας δεν απαιτείται.
- Προηγούμενες διπλωματικές εργασίες ή δημοσιευμένη ακαδημαϊκή εργασία (αν υπάρχει).
- Αρχική ερευνητική πρόταση: Μια ερευνητική πρόταση (1,000 – 2,000 λέξεις) που να περιγράφει το ερευνητικό θέμα, τους στόχους και σκοπούς, τα ερευνητικά ερωτήματα και την προτεινόμενη ερευνητική μεθοδολογία.
- Προσωπική δήλωση: Οι υποψήφιοι υποχρεούνται να υποβάλουν μια ολοκληρωμένη δήλωση που να τονίζει τις ακαδημαϊκές και προσωπικές τους ικανότητες και να εξηγεί γιατί θεωρούν ότι είναι κατάλληλοι για ένταξη στο πρόγραμμα, καθώς και τις προσδοκίες και αξία που αναμένουν το πρόγραμμα να προσδώσει στην προσωπική τους εξέλιξη και επαγγελματική ανέλιξη.
- Ατομικές συνεντεύξεις: Η τμηματική επιτροπή διδακτορικών προγραμμάτων δύναται να διεξάγει ατομικές συνεντεύξεις των υποψηφίων πριν αποφασίσει για την εισδοχή τους. Η τμηματική επιτροπή διδακτορικών προγραμμάτων, έχοντας αξιολογήσει την καταλληλότητα του υποψηφίου με βάση τα κριτήρια εισδοχής, έχοντας εξετάσει την αίτηση και έχοντας λάβει συνέντευξη από τον υποψήφιο, θα αποφασίσει για την καταλληλότητα και πληρότητα της αρχικής πρότασης των υποψηφίων.
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 180 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές αναμένεται να:
- Κατέχουν εξειδικευμένη εκπαίδευση στην ανάλυση υποθέσεων, καθορισμό στόχων και επίλυση προβλημάτων σε συγκεκριμένο πλαίσιο.
- Αποκτήσουν ερευνητικές και αναλυτικές ικανότητες για προσέγγιση των κοινωνικοπολιτικών προκλήσεων που τίθενται από τη διαδικασία εφαρμογής και καθορισμού των πολιτικών και επιπέδων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
- Αποκτήσουν τις αναγκαίες ικανότητες για ανάλυση και αξιολόγηση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των δημόσιων πολιτικών που διεξάγονται από διακυβερνητικούς και κρατικούς φορείς, περιλαμβανομένων των θεσμών και οργάνων της ΕΕ, καθώς και του ρόλου των μη κρατικών φορέων, περιλαμβανομένων εταιρικών οργανώσεων, οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, κοινοτήτων και δικτύων ακτιβιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
- Κατέχουν τα εφόδια και ικανότητες που είναι απαραίτητα για μια ακαδημαϊκή καριέρα, καθώς και να μπορούν να συμβουλεύουν και να βοηθούν δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα που είναι ενεργά στα πεδία της νομικής και της κοινωνικο-πολιτικής, στην εκπαίδευση, επικοινωνία και πολιτιστική διαμεσολάβηση και στην εφαρμογή προγραμμάτων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
- Κατανοούν τις βασικές αρχές ερευνητικού σχεδιασμού, περιλαμβανομένης της κατανόησης διεξαγωγής νομικής έρευνας, του σχεδιασμού ερευνητικών προβλημάτων και να θέτουν και εξετάζουν υποθέσεις μέσα από την εφαρμογή μιας ποικιλίας ερευνητικών μεθόδων και εργαλείων.
- Είναι σε θέση να διαχειρίζονται με επιτυχία όλα τα στάδια ενός ερευνητικού προγράμματος, περιλαμβανομένου του σχεδιασμού, διεξαγωγής και διάδοσης έρευνας, με τρόπο που να είναι σύμφωνος με τις βέλτιστες επαγγελματικές πρακτικές και τις αρχές της ερευνητικής ηθικής.
- Κατανοούν και αντιλαμβάνονται τη σημασία διαφορετικών επιστημολογικών προσεγγίσεων στο πλαίσιο της κατασκευής μιας θεωρίας, του ερευνητικού σχεδιασμού και στην επιλογή των κατάλληλων τεχνικών αναλύσεων.
- Κατανοούν και εφαρμόζουν τις έννοιες της γενικότητας, επαληθευσιμότητας, αξιοπιστίας και επαναληψιμότητας και να εντοπίζουν πιθανές προκαταλήψεις κατά την ερμηνεία των ερευνητικών ευρημάτων.
- Αναπτύσσουν μια εύλογη κατανόηση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων ενός πεδίου ερευνητικών μεθοδολογιών και μεθόδων για συλλογή δεδομένων.
- Βρίσκονται σε θέση να παρουσιάζουν και αξιολογούν κριτικά νομικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται κατά τη νομική έρευνα και να επιδεικνύουν ικανότητα ετοιμασίας, εκτέλεσης και διαχείρισης μιας ανεξάρτητης ερευνητικής μελέτης.
- Αναπτύσσουν ικανότητες διάδοσης των ευρημάτων στην ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα, αρχικά μέσα από τη συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής και ακολούθως μέσα από τη δημοσίευση της εργασίας τους σε ακαδημαϊκά περιοδικά ή και με παρουσιάσεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια και σεμινάρια.