Νοσηλευτική

(PhD, 3 Έτη)

Διάρκεια Σπουδών

3 έτη

Τίτλος Σπουδών

Διδακτορικό Δίπλωμα στη Νοσηλευτική

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Αγγλική και Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

180

Πληροφορίες

Νοσηλευτική (PhD, 3 Έτη)

Διάρκεια Σπουδών 3 έτη
Τίτλος Σπουδών Διδακτορικό Δίπλωμα στη Νοσηλευτική
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Αγγλική και Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 180

Πληροφορίες

Περιγραφή Προγράμματος

Το Διδακτορικό Πρόγραμμα στη Νοσηλευτική είναι ένα αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό πρόγραμμα το οποίο οδηγεί στην απόκτηση Διδακτορικού τίτλου (PhD) στη Νοσηλευτική. Το πρόγραμμα προσφέρει στο φοιτητή μαθήματα με προηγμένες γνώσεις και πληροφορίες, που θα θέσουν τα θεμέλια για την εκπόνηση της έρευνάς του, σε καινοτόμα και πρωτότυπα θέματα, σε όλα τα στάδια του σχεδιασμού της. Επίσης αναπτύσσει ικανότητες στους φοιτητές για σχεδιασμό και υλοποίηση έρευνας καθώς και συγγραφή και ανακοίνωση δεδομένων, πάντοτε με κριτήρια ηθικής και δεοντολογίας.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι φοιτητές θα έχουν χρόνο να προβληματιστούν σχετικά με τη μεταβαλλόμενη φύση της Υγειονομικής περίθαλψης, σε Εθνικό και Διεθνές επίπεδο, δίνοντας στον κάθε συμμετέχοντα χρόνο να αναλύσει και να κρίνει το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα παρέχουν ποιοτικότερη φροντίδα στους ασθενείς.
Αυτό το πρόγραμμα συμβάλλει στην αναθεώρηση και την αξιολόγηση των δεξιοτήτων γνώσης και εξοικείωσης των φοιτητών για την ενίσχυση των δεξιοτήτων δράσης και λήψης αποφάσεων, παρέχοντας μια σταθερή επίτευξη της δια βίου μάθησης.
Το πρόγραμμα αναγνωρίζει την ποικιλομορφία των μαθησιακών αναγκών που απαιτούνται από τους επαγγελματίες που εργάζονται στον τομέα της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας.

Προοπτικές Σταδιοδρομίας

Οι απόφοιτοι του προγράμματος θα πρέπει να είναι ικανοί να ερευνούν πάνω σε καινοτόμες ιδέες σε νοσηλευτικούς τομείς, σχεδιάζουν και υλοποιούν ερευνητικές μελέτες με σκοπό τη δημιουργία νέων γνώσεων και πληροφοριών οι οποίες  μπορούν να υλοποιηθούν και να εφερμοστούν για βελτίωση της νοσηλευτικής πρακτικής. Επίσης να μπορούν σε θέσεις – κλειδιά να λαμβάνουν αποφάσεις και να επιλύουν προβλήματα σε ζητήματα που προκύπτουν.

Οι απόφοιτοι του διδακτορικού προγράμματος στη νοσηλευτική μπορούν να εργοδοτηθούν:

  • Σε δομές Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είτε ως υψηλά στελέχη Νοσηλευτικών μονάδων στο Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα
  • Ως αυτοαπασχολούμενοι – Ελεύθεροι επαγγελματίες
  • Σε Ερευνητικά Κέντρα ως μετα- διδακτορικοί ερευνητές
  • Σε όλα τα επίπεδα Εκπαίδευσης
  • Σε Οργανισμούς –Μη – Κυβερνητικοί Οργανισμοί (ΜΚΟ)

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Μετά την αποφοίτησή τους, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τον υψηλότερο δυνατό ακαδημαϊκό τίτλο και θα μπορούν να συνεχίσουν σε μετα – διδακτορικές σπουδές.

Κριτήρια εισδοχής φοιτητών:

Οι θέσεις για το Διδακτορικό πρόγραμμα στη Νοσηλευτική θα ανακοινώνονται ετησίως σε συγκεκριμένα ερευνητικά πεδία που θα καθορίζονται με βάση τη διαθεσιμότητα καθηγητών  από το πρόγραμμα, το Τμήμα Επιστημών Ζωής και Υγείας και την Ιατρική Σχολή.

Τα κριτήρια εισδοχής στο Διδακτορικό Πρόγραμμα Νοσηλευτικής:

  1. Μεταπτυχιακό (MSc) στη Νοσηλευτική ή άλλες  Επιστήμες υγείας
  2. Πτυχίο (BSc) Νοσηλευτικής  ή άλλων Επιστημών υγείας
  3. Αναγνωρισμένο Απολυτήριο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή ισοδύναμο.
  4. Εγγεγραμμένοι στον κλάδο που ανήκουν
  5. Εάν το πρώτο πτυχίο δεν είναι στην Αγγλική γλώσσα, οι υποψήφιοι πρέπει να αποδεικνύουν επάρκεια στην αγγλική γλώσσα , όπως καθορίζεται στην Ακαδημαϊκή Πολιτική του Πανεπιστημίου:
    • GCSE ,IGCSE O ‘ στα Αγγλικά με ελάχιστο βαθμό “C”
    • Ηλεκτρονική εξέταση TOEFL 173 – 212 ή 550
    • Εξετάσεις TOEFL
    • IELTS 6,5
  6. Θετική έκθεση μετά από συνέντευξη
  7. Δυο (2) Συστατικές Επιστολές από Ακαδημαϊκούς
  8. Βιογραφικό Σημείωμα
  9. Μία Ερευνητική Πρόταση (1000 – 2000 λέξεις) στο ανακοινωθέν ερευνητικό πεδίο όπου θα αναφέρει την ερευνητική υπόθεση, το σκοπό και τους στόχους της έρευνας, τα ερευνητικά ερωτήματα και τη πιθανή μεθοδολογία

Επιπλέον συνεκτιμώνται:

  • Η ποιότητα της ερευνητικής πρότασης
  • Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά
  • Αξιόλογες επιστημονικές δραστηριότητες σε πρωτοτυπία ή καινοτομία

Σε περίπτωση προηγούμενης φοίτησης σε άλλο Πανεπιστήμιο η διαδικασία μεταγραφής είναι η εξής:

  • Βεβαίωση αναλυτικού προγράμματος από το Πανεπιστήμιο από το οποίο προέρχεται ο φοιτητής
  • Βεβαίωση από το Πανεπιστήμιο ότι έχει επιτελέσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες του διδακτορικού προγράμματος
  • Σύσταση από τον επιβλέποντα καθηγητή και τη σύμφωνη γνώμη του για την μεταγραφή του φοιτητή.
  • Όλες οι πρόοδοι μέχρι τώρα και το στάδιο που βρίσκεται η εκπόνηση της έρευνας

Η αξιολόγηση περιλαμβάνει την εξέταση της πρότασης διδακτορικής διατριβής, τη διατριβή, την παρουσίαση της διατριβής ως προφορική εξέταση (viva) και ο φοιτητής αξιολογείται από μία επιτροπή με  εσωτερικούς και εξωτερικούς αξιολογητές.

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 180 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Επιδείξουν προηγμένη γνώση σε ένα εξειδικευμένο χώρο που αποτελείται από το επίκεντρο του μεταπτυχιακού τους προγράμματος.
  • Επιδείξουν ποιοτικές και ποσοτικές δεξιότητες στη χρήση των μεθόδων συλλογής και ανάλυσης δεδομένων και τεχνικών ανάλυσης δεδομένων που χρησιμοποιούνται για μια τυπική ανάλυση κατά τη διεξαγωγή έρευνας που είναι συνεπής με το ενδιαφέρον των μαθητών.
  • Κατασκευάσουν και δημιουργήσουν ερευνητικές ερωτήσεις και υποθέσεις, προκειμένου να σχεδιάσουν πρωτότυπες και καινοτόμες ερευνητικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση επιστημονικών θεμάτων που σχετίζονται με την έρευνά τους.
  • Σχεδιάσουν και δημιουργήσουν ανεξάρτητα ερευνητικά πρωτόκολλα που θα μπορούσαν να συμβάλουν σε προηγούμενες εμπειρικές και θεωρητικές νοσηλευτικές εργασίες.
  • Διεξάγουν ανεξάρτητη έρευνα, με αποτέλεσμα μια πρωτότυπη συμβολή στη γνώση που είναι συνεπής με το ενδιαφέρον των αποφοίτων.
  • Παράγουν γραπτές και προφορικές επικοινωνίες ποιότητας, σύμφωνα με το επίκεντρο του μεταπτυχιακού τους προγράμματος.
  • Επιδείξουν επάρκεια στις επαγγελματικές δεξιότητες που απαιτούνται για τη συμμετοχή σε πνευματικές και οργανωτικές προοπτικές του επαγγέλματός τους, όπως ισχύει για τον κύριο τομέα σπουδών τους, συμπεριλαμβανομένης την διεξαγωγή ηθικής έρευνας.
Section: A – Courses
Min. ECTS Credits: 180  Max. ECTS Credits: 180
Course ID Course Title ECTS Credits
NURS-701E Research Methodology 10
NURS-702E Biostatistics 10
NURS-703E Philosophy of Care 10
PHDF-100 Doctoral Course – Fall semester 30
PHDS-100 Doctoral Course – Spring semester 30
Section: B Unallocated Courses
Α/Α Course Name Course Code Number of ECTS  Lecturer
Α’ Semester
1 Methodology of Research NURS-701 10 Dr Maria Noula – Associate Professor
2 Biostatistics NURS-702 10 Dr Stavros Pouloukas – Associate Professor
3 Philosophy of Care NURS-703 10 Dr Zoe Roupa – Professor
Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Dr Costas Constantinou

Dr Maria Noula

Professor Constantinos Phellas

Senior Vice Rector
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
Member of the Council
Member of the Senate

Dr Stavros Pouloukas

Associate Professor
Programme Coordinator
School of Sciences and Engineering
Department of Computer Science

Professor Zoe Roupa

Professor Edna Yamasaki

Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Go to Top