«Οιστός», Τεύχος 4
Διακρίσεις / Επιτυχίες
Βραβείο κοινωνικής προσφοράς
Η Καλλιόπη Παπαδοβασιλάκη, απόφοιτος του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών, του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Σχολής Επιστημών Αγωγής άξια να παραλάβει το βραβείο κοινωνικής προσφοράς για το ήθος που επέδειξε κατά τη διάρκεια των σπουδών της, τον ζήλο της για ανιδιοτελή πνευματική, ψυχολογική και μαθησιακή ενίσχυση των συνανθρώπων της, ανεξαρτήτου φύλου, κοινωνικής προέλευσης και καταγωγής και της κοσμοθεωρίας της για τη σημασία της προσφοράς και τον τρόπο πραγμάτωσής της.
Η κ Παπαδοβασιλάκη, ήδη στο δεύτερο εξάμηνο των σπουδών της, εντάχθηκε στο πρόγραμμα Μέντωρ του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, το οποίο συνδέεται με μια διεθνή οικογένεια αντίστοιχων προγραμμάτων, που στοχεύει στην ενίσχυση παιδιών και εφήβων από άπορες οικογένειες, μέσα από την καλλιέργεια θετικών προτύπων, την προσωπική ανάπτυξη των παιδιών, την ομαλή κοινωνική τους ένταξη και την ενδυνάμωση της ακαδημαϊκής τους επίδοσης. Η τιμώμενη ανέλαβε με μεγάλο ενθουσιασμό, και βαθμό ευθύνης παιδί με μεταναστευτική βιογραφία, καταφέρνοντας να το ενδυναμώσει κοινωνικά και μαθησιακά. Αυτό επιτεύχθηκε μέσα από πολύωρες συναντήσεις κατ’ ιδίαν αλλά και εξ αποστάσεως, όταν ξέσπασε η πανδημία. Η ίδια διατηρεί πέρα από το πρόγραμμα, μέχρι σήμερα σχέσεις με το παιδί και την οικογένειά του, καθώς δεν θεώρησε ποτέ τη διαδικασία αυτή τυπική αλλά μια συνεχή προσφορά με αληθινή ανάπτυξη ανθρώπινων σχέσεων.
Παράλληλα, η Καλλιόπη Παπαδοβασιλάκη ήταν πάντοτε θετική σε συνεργασίες και ενίσχυση συμφοιτητών της στη μελέτη και ακαδημαϊκή τους επίδοση, δίνοντας έμφαση σε συμφοιτητές της που είχαν ως δεύτερη γλώσσα τα ελληνικά. Στον σχολικό χώρο, όπου πραγματοποίησε τη Σχολική της Εμπειρία κύριο μέλημά της ήταν όλα τα παιδιά να αισθάνονται ισότιμα και μέρος του ευρύτερου σχολικού συνόλου, για αυτό φρόντιζε ιδιαίτερα από δική της πρωτοβουλία και πεποίθηση παιδιά με αναπηρίες κινητικές ή άλλες, ώστε να αισθάνονται ενδυναμωμένοι ψυχικά, κοινωνικά και μαθησιακά.
Πέρα από τον σχολικό και πανεπιστημιακό χώρο, όποτε της ανατέθηκε να καθοδηγήσει παιδιά με δυσκολίες και να τα στηρίξει μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες το έπραξε με συνέπεια και αφοσίωση κατά τον λιγοστό προσωπικό χρόνο, που της επέτρεπαν οι βιοποριστικές υποχρεώσεις της.
Τέλος, είναι ενεργό μέλος πολιτιστικού συλλόγου στη γενέτειρά της Κρήτη, όπου μέσα από διοργάνωση εκδηλώσεων στοχεύει στη συντήρηση ιδρυμάτων για παιδιά χωρίς οικογένεια.
Η κοσμοθεωρία της για το τι είναι ανιδιοτελής προσφορά στον συνάνθρωπο προέρχεται από την πεποίθησή της ότι η κοινωνική προσφορά αποτελεί χρέος ολωνών, καθώς δημιουργεί μια ισότιμη, συμπεριληπτική, δίκαιη κοινωνία, όπου η ευτυχής συνύπαρξη είναι δικαίωμα και προνόμιο όλων.
Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»