Κοινωνική Εργασία
(ΜSc, 1.5 έτος ή 3 Εξάμηνα)
Διάρκεια Σπουδών
1.5 έτος
Τίτλος Σπουδών
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Κοινωνική Εργασία
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας
Αγγλική και Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης
Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
90
Πληροφορίες
Κοινωνική Εργασία (ΜSc, 1.5 έτος ή 3 Εξάμηνα)
Διάρκεια Σπουδών | 1.5 έτος |
Τίτλος Σπουδών | Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Κοινωνική Εργασία |
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών | Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών) |
Γλώσσα Διδασκαλίας | Ελληνική / Αγγλική |
Μέθοδος Φοίτησης | Full-time or Part-time |
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) | 90 |
Πληροφορίες
Περιγραφή Προγράμματος
Σκοπός του Προγράμματος είναι να αποκτήσουν εξειδίκευση στις σύγχρονες προσεγγίσεις της Κοινωνικής Εργασίας σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Ειδικότερα οι γνώσεις που θα αποκτήσουν θα τους επιτρέψουν την αποτελεσματικότερη εξάσκηση του επαγγέλματος στις δημόσιες, μη κυβερνητικές – εθελοντικές ή/και ιδιωτικές οργανώσεις της Κοινωνικής Πρόνοιας.
Βασικός στόχος του Προγράμματος είναι η ανάπτυξη μίας οριζόντιας κουλτούρας μάθησης σε θέματα κοινωνικής εργασίας τόσο στην Κύπρο, όσο και στον Ευρωπαϊκό χώρο. Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να εντρυφήσουν στη γνώση των σύγχρονων θεωριών Κοινωνικής Εργασίας και στις μεθόδους αξιολόγησης και παρέμβασης, στην τρέχουσα κοινωνική πολιτική, στη διοίκηση των Κοινωνικών Υπηρεσιών, όπως αυτές λειτουργούν σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Παράλληλα, να διερευνήσουν τους ρόλους και τις αρχές της Κοινωνικής Εργασίας σε διεπιστημονικά πλαίσια στο χώρο της Υγείας και της Πρόνοιας.
Υπό την προσέγγιση αυτή, αναδεικνύεται η φύση και ο χαρακτήρας της Κοινωνικής Εργασίας, αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο οι διάφοροι τομείς και υπηρεσίες συσχετίζονται και αλληλοεπηρεάζονται, ενώ εντοπίζονται ζητήματα που χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής με στόχο να παραχθεί πρακτική και εφαρμοζόμενη γνώση στην αντιμετώπιση των σημερινών και προκλήσεων.
Ειδικοί Στόχοι
Ο πρώτος ειδικός στόχος του Προγράμματος είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας των εργαζομένων στην Κοινωνική Πρόνοια. Ο δεύτερος ειδικός στόχος είναι η κατανόηση των κοινωνικών προκλήσεων που δημιουργούνται από τις ραγδαίες πολιτικοοικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στον Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο χώρο.
Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν διεξοδικά τις παρουσιαζόμενες προκλήσεις, να κατανοήσουν διάφορα μοντέλα πρόληψης και αντιμετώπισης σε κοινωνικές κρίσεις και νέων αναγκών των εξυπηρετουμένων, τόσο σε γενικό όσο και σε ειδικό επίπεδο. Το Πρόγραμμα είναι διαρθρωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εξειδικεύουν σε τομείς ιδιαίτερου ενδιαφέροντος,
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Μέσα από τη φοίτηση και την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους, προσφέρονται αυξημένες δυνατότητες εργοδότησης σε κυβερνητικούς, μη κυβερνητικούς – εθελοντικούς και ιδιωτικούς οργανισμούς που λειτουργούν σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, τόσο στο γενικό επίπεδο της Κοινωνικής Πρόνοιας, όσο και σε πιο εξειδικευμένες θέσεις (προϊστάμενος/η).
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του μεταπτυχιακού προγράμματος θα είναι επίσης σε θέση να ακολουθήσουν διδακτορικές σπουδές στην Κοινωνική Εργασία, στην Κοινωνική Πολιτική, στη Δημόσια Διοίκηση, ή οποιαδήποτε άλλη συναφή περιοχή, εφόσον το επιθυμούν. Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου προγράμματος λαμβάνει υπόψη του αυτές τις προοπτικές, μέσω της δυνατότητας συγγραφής μεταπτυχιακής διατριβής. Επιλέγοντας τη συγγραφή διατριβής, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σε ένα ουσιαστικό κομμάτι μιας μελλοντικής ερευνητικής εργασίας και αναμένεται να τοποθετηθούν σε πλεονεκτική θέση σε πιθανή αίτησή τους σε ένα διδακτορικό πρόγραμμα σε αντιδιαστολή με πτυχιούχους που δεν διαθέτουν εμπειρία συγγραφής διατριβής.
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 90 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί να:
- Κατανοήσουν σε βάθος τις έννοιες, τις θεωρίες και τις διαδικασίες της κοινωνικής εργασίας οι οποίες στηρίζουν το σχεδιασμό και την εφαρμογή παρεμβάσεων σε διάφορες κοινωνικές ομάδες.
- Αναπτύσσουν και να διατυπώνουν διαδικασίες που σχετίζονται με την ποιότητα και την ισότητα στην παροχή υπηρεσιών προς τους εξυπηρετούμενους των οργανώσεων τους.
- Αναγνωρίζουν το οντολογικό υπόβαθρο των κοινωνικών θεωριών, της έρευνας και της πρακτικής στην επιστήμη της Κοινωνικής Εργασίας.
- Υιοθετούν δεξιότητες πρακτικής σχετικές με τον σχεδιασμό την εφαρμογή και την αξιολόγηση παρεμβάσεων σε άτομα, ομάδες, κοινότητες και κοινωνικές οργανώσεις.
- Αποκτήσουν γνώση στις ερευνητικές μεθόδους, στη χρήση και στη δυνατότητα εφαρμογής τους στην διερεύνηση ενός ευρέως φάσματος οργανωτικών, κοινοτικών και κοινωνικών προβλημάτων.
- Σχεδιάζουν και εφαρμόζουν κοινοτικά προγράμματα που στοχεύουν στην προώθηση και ανάπτυξη της κοινωνικής ευημερίας.
- Αναλύουν την κοινωνική πολιτική και να αξιολογούν τις συνέπειες και τις επιπτώσεις της στις ομάδες των εξυπηρετούμενων.
- Οργανώνουν και διευθύνουν αποτελεσματικά κάθε είδους Κοινωνική Υπηρεσία. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους τόσο για την προώθηση της Κοινωνικής Εργασίας και του επαγγέλματος του κοινωνικού λειτουργού, όσο και για την ενδυνάμωση/συνηγορία των κοινωνικών ομάδων.
- Επικοινωνούν με επιτυχία, συνεργάζονται και μοιράζονται πληροφορίες με άλλους επαγγελματίες και οργανώσεις Υγείας και Πρόνοιας στον προσδιορισμό της ανάγκης για αλλαγή, της εφαρμογής στρατηγικών αλλαγής και της αποτελεσματικής διαχείρισης προγραμμάτων.
Min. ECTS Credits: 60 Max. ECTS Credits: 60
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
SOWK-510 | Theory and Practice in Adult Services | 10 |
SOWK-511 | Advanced Decision Making | 10 |
SOWK-512 | Social Research Methods | 10 |
SOWK-520 | Methods for Family Interventions | 10 |
SOWK-521 | Group Work Practice | 10 |
SOWK-522 | Management of Social Care Organisation | 10 |
Section: B – Electives
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
SOWK-530 | Supervision in Social Work Practice | 10 |
SOWK-531 | Inter-Professional Working | 10 |
SOWK-532 | Community Planning, Development and Fundraising | 10 |
SOWK-533 | Psycho-Social Interventions in Community Settings | 10 |
SOWK-534 | Promotion of Mental Health in School, Families and Communities | 10 |
SOWK-590 | Thesis | 20 |
Εξάμηνο 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
SOWK-510 | Theory and Practice in Adult Services | 10 |
SOWK-512 | Social Research Methods | 10 |
SOWK-520 | Methods for Family Interventions | 10 |
Εξάμηνο 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
SOWK-511 | Advanced Decision Making | 10 |
SOWK-521 | Group Work Practice | 10 |
SOWK-522 | Management of Social Care Organisation | 10 |
Εξάμηνο 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
SOWK-590 | Thesis | 20 |
SOWK-534 | Promotion of Mental Health in School, Families and Communities | 10 |
Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.