Επιστήμη του Αθλητισμού

(BSc, 4 έτη)

Διάρκεια Σπουδών

4 έτη

Τίτλος Σπουδών

Πτυχίο Επιστήμης του Αθλητισμού

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Αγγλική και Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

240

Πληροφορίες

Επιστήμη του Αθλητισμού (BSc, 4 έτη)

Διάρκεια Σπουδών 4 έτη
Τίτλος Σπουδών Πτυχίο Επιστήμης του Αθλητισμού
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Ελληνική / Αγγλική
Μέθοδος Φοίτησης Full-time or Part-time
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 240

Πληροφορίες

Περιγραφή Προγράμματος

Ο Σκοπός του προγράμματος σπουδών είναι:

  1. Να μεταδώσει τη γνώση και να αναπτύξει τις ικανότητες των φοιτητών/φοιτητριών μέσω σύγχρονης και υψηλού επιπέδου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον χώρο της Επιστήμης του Αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένης και της Φυσικής Αγωγής.
  2. Να παρέχει σε βάθος τη γνώση στους φοιτητές/στις φοιτήτριες και να συμβάλει στην κατανόηση των επιστημονικών αρχών που αφορούν την επιστήμη της άσκησης, την αθλητική παιδαγωγική, τη φυσική δραστηριότητα και υγεία, την αναψυχή μέσω του αθλητισμού, και την αθλητική επίδοση.
  3. Να μορφώσει κατάλληλα τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ώστε να εξελιχθούν σε δημιουργικούς δασκάλους, οι οποίοι να παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικές εμπειρίες μάθησης σε παιδιά δημοτικού και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε εξαιρετικούς αθλητικούς προπονητές για παιδιά, έφηβους και ενήλικες.
  4. Να καθοδηγήσει εξειδικευμένα τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ώστε να αναπτύξουν τις σχετικές ικανότητες για μελλοντικές μεταπτυχιακές σπουδές στην επιστήμη της άσκησης και της φυσικής αγωγής.
  5. Να αναπτύξει την ικανότητα για μακροχρόνιες μαθησιακές δεξιότητες στην αθλητική επιστήμη και στη φυσική αγωγή, ώστε να καλλιεργηθεί η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, σε όλες τις ηλικίες.
  6. Να αναπτύξει το αίσθημα της ηγεσίας στον χώρο της επιστήμης της άσκησης και της φυσικής αγωγής, καθώς και την αναλυτική και κριτική σκέψη.
  7. Να προωθήσει την έρευνα στην επιστήμη του αθλητισμού και στη φυσική αγωγή.

Μέσω των μαθημάτων της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), τα οποία εκτός από τη γνώση που προσφέρουν είναι και απαραίτητα για διορισμό σε σχολεία και για εργασία με παιδιά/μαθητές, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, όταν θα αποφοιτήσουν, θα είναι σε θέση:

  1. Να σχεδιάζουν, να διδάσκουν και να αξιολογούν μαθήματα και προγράμματα στους διάφορους τομείς της ΦΑ.
  2. Να χρησιμοποιούν ένα μεγάλο εύρος μαθησιακών μεθόδων και διδασκαλίας που να απευθύνονται σε μαθητές όλων των επιπέδων και να καταστούν ικανοί:
  • Να κατανοούν τις αθλητικές γνώσεις, τις έννοιες και τις δεξιότητες που σχετίζονται με τη ΦΑ.
  • Να εφαρμόζουν σύγχρονες αρχές διδασκαλίας για να εξελίσσουν και να ενημερώνουν συνεχώς τον σχεδιασμό των μαθημάτων που θα προσφέρουν.
  • Να αναπτύσσουν συνεχώς την επαγγελματική τους ικανότητα μέσα από τη συνεχή κριτική ανάλυση της πρακτικής τους.

Το Πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να επιλέξουν, εάν επιθυμούν, και κάποιο τομέα κατεύθυνσης ώστε να αποκτήσουν κάποια εξειδικευμένη γνώση, όπως περιγράφεται πιο κάτω:

Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα επιλέξουν τη θεματική ενότητα Αθλητική Προπονητική θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τους ρόλους και τις ευθύνες του προπονητή, του γυμναστή και γενικότερα τον ρόλο όλων των μελών της προπονητικής ομάδας.
  • Συνεισφέρουν στην ανάπτυξη αθλητών/αθλητριών και να είναι σε θέση να βελτιώνουν συνεχώς την συνολική απόδοση αυτών.
  • Διατηρούν αποτελεσματικά το επίπεδο των αθλητών με την παροχή νέων προπονητικών μεθόδων και αρχών και τη δημιουργία δράσεων για ατομικά και ομαδικά αθλήματα.
  • Εξασφαλίζουν για τους αθλητές ένα ασφαλές προπονητικό περιβάλλον και να μπορούν να αντιμετωπίζουν τους τραυματισμούς με αποτελεσματικότητα.
  • Συνεργάζονται με εργοφυσιολόγους, με φυσιοθεραπευτές/ιατρούς αλλά και με άλλες ειδικότητες που σχετίζονται με τον χώρο της φυσικής αγωγής ώστε να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να παρακολουθούν/καταγράφουν την ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης των αθλητών/αθλητριών.

Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα επιλέξουν τη θεματική ενότητα Ανάπτυξη Φυσικής Κατάστασης σε Γυμναστήρια και Κέντρα Άσκησης θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν εις βάθος τους ρόλους και τις ευθύνες ενός γυμναστή φυσικής κατάστασης σε ένα γυμναστήριο ή/και σε ένα κέντρο αθλητισμού και υγείας.
  • Σχεδιάζουν, να εκτελούν και να παρακολουθούν προγράμματα ανάπτυξης φυσικών ικανοτήτων και φυσικής κατάστασης, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
  • Αναπτύσσουν τις παραμέτρους δύναμης και αερόβιας κατάστασης ατόμων ή/και ομάδων όλων των επιπέδων με βάση τις ανάγκες τους (π.χ. για σκοπούς ψυχαγωγίας, υγείας και άσκησης).
  • Διευθύνουν και να υποστηρίζουν τη λειτουργία κέντρων φυσικής κατάστασης ή/και γυμναστηρίων.
  • Βελτιώνουν αποτελεσματικά τη συνολική φυσική κατάσταση και υγεία ενός ατόμου μέσω της άσκησης με την παροχή προπονητικών μεθόδων και αρχών που θα υποστηρίζουν τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και την κατάσταση υγείας ατόμων ή/και ομάδων.
  • Γίνουν αποτελεσματικοί προσωπικοί γυμναστές που να μπορούν να εμπνεύσουν.

Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα επιλέξουν τη θεματική ενότητα Άσκηση, Φυσική Κατάσταση και Υγεία θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν και να εκτιμούν τη σημαντικότητα και τα γενικά οφέλη της υγείας από τη φυσική δραστηριότητα και άσκηση, ώστε να διατηρείται ή να βελτιώνεται η φυσιολογική, κοινωνική και ψυχολογική υγεία ατόμων διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.
  • Αναγνωρίζουν το σημαντικό ρόλο της φυσικής δραστηριότητας και άσκησης στην πρόληψη και θεραπεία χρόνιων παθήσεων.
  • Σχεδιάζουν προπονητικά προγράμματα άσκησης με βάση τις ανάγκες και τους στόχους ενός ατόμου, με στόχο τη βελτίωση των παραμέτρων υγείας του.
  • Σχεδιάζουν προπονητικά προγράμματα άσκησης για την ανάπτυξη παραμέτρων που σχετίζονται με την αθλητική απόδοση όπως τη σωματική σύσταση, την καρδιοαναπνευστική αντοχή, τη μυϊκή δύναμη και ευλυγισία, με βάση πάντα τις ατομικές ανάγκες και τους στόχους.
  • Σχεδιάζουν εξειδικευμένα και κατάλληλα προπονητικά προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας για τις πιο κοινές χρόνιες παθήσεις.
  • Αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η φυσική δραστηριότητα και άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής σε υγιή άτομα, καθώς και σε άτομα με ασθένειες.
  • Αξιολογούν τη λειτουργική ικανότητα τόσο του υγιούς όσο και ασθενούς πληθυσμού.

Όσον αφορά τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Επιστήμη του Αθλητισμού και τη Φυσική Αγωγή: Μετά την αποφοίτηση, οι Να μεταδώσει τη γνώση και να αναπτύξει τις ικανότητες των φοιτητών/φοιτητριών μέσω σύγχρονης και υψηλού επιπέδου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον χώρο της Επιστήμης του Αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένης και της Φυσικής Αγωγής.

  1. Να παρέχει σε βάθος τη γνώση στους φοιτητές/στις φοιτήτριες και να συμβάλει στην κατανόηση των επιστημονικών αρχών που αφορούν την επιστήμη της άσκησης, την αθλητική παιδαγωγική, τη φυσική δραστηριότητα και υγεία, την αναψυχή μέσω του αθλητισμού, και την αθλητική επίδοση.
  2. Να μορφώσει κατάλληλα τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ώστε να εξελιχθούν σε δημιουργικούς δασκάλους, οι οποίοι να παρέχουν υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικές εμπειρίες μάθησης σε παιδιά δημοτικού και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε εξαιρετικούς αθλητικούς προπονητές για παιδιά, έφηβους και ενήλικες.
  3. Να καθοδηγήσει εξειδικευμένα τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ώστε να αναπτύξουν τις σχετικές ικανότητες για μελλοντικές μεταπτυχιακές σπουδές στην επιστήμη της άσκησης και της φυσικής αγωγής.
  4. Να αναπτύξει την ικανότητα για μακροχρόνιες μαθησιακές δεξιότητες στην αθλητική επιστήμη και στη φυσική αγωγή, ώστε να καλλιεργηθεί η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, σε όλες τις ηλικίες.
  5. Να αναπτύξει το αίσθημα της ηγεσίας στον χώρο της επιστήμης της άσκησης και της φυσικής αγωγής, καθώς και την αναλυτική και κριτική σκέψη.
  6. Να προωθήσει την έρευνα στην επιστήμη του αθλητισμού και στη φυσική αγωγή.

Μέσω των μαθημάτων της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), τα οποία εκτός από τη γνώση που προσφέρουν είναι και απαραίτητα για διορισμό σε σχολεία και για εργασία με παιδιά/μαθητές, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, όταν θα αποφοιτήσουν, θα είναι σε θέση:

  1. Να σχεδιάζουν, να διδάσκουν και να αξιολογούν μαθήματα και προγράμματα στους διάφορους τομείς της ΦΑ.
  2. Να χρησιμοποιούν ένα μεγάλο εύρος μαθησιακών μεθόδων και διδασκαλίας που να απευθύνονται σε μαθητές όλων των επιπέδων και να καταστούν ικανοί:
  • Να κατανοούν τις αθλητικές γνώσεις, τις έννοιες και τις δεξιότητες που σχετίζονται με τη ΦΑ.
  • Να εφαρμόζουν σύγχρονες αρχές διδασκαλίας για να εξελίσσουν και να ενημερώνουν συνεχώς τον σχεδιασμό των μαθημάτων που θα προσφέρουν.
  • Να αναπτύσσουν συνεχώς την επαγγελματική τους ικανότητα μέσα από τη συνεχή κριτική ανάλυση της πρακτικής τους.

Το Πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές και στις φοιτήτριες να επιλέξουν, εάν επιθυμούν, και κάποιο τομέα κατεύθυνσης ώστε να αποκτήσουν κάποια εξειδικευμένη γνώση, όπως περιγράφεται πιο κάτω:

Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα επιλέξουν τη θεματική ενότητα Αθλητική Προπονητική θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν τους ρόλους και τις ευθύνες του προπονητή, του γυμναστή και γενικότερα τον ρόλο όλων των μελών της προπονητικής ομάδας.
  • Συνεισφέρουν στην ανάπτυξη αθλητών/αθλητριών και να είναι σε θέση να βελτιώνουν συνεχώς την συνολική απόδοση αυτών.
  • Διατηρούν αποτελεσματικά το επίπεδο των αθλητών με την παροχή νέων προπονητικών μεθόδων και αρχών και τη δημιουργία δράσεων για ατομικά και ομαδικά αθλήματα.
  • Εξασφαλίζουν για τους αθλητές ένα ασφαλές προπονητικό περιβάλλον και να μπορούν να αντιμετωπίζουν τους τραυματισμούς με αποτελεσματικότητα.
  • Συνεργάζονται με εργοφυσιολόγους, με φυσιοθεραπευτές/ιατρούς αλλά και με άλλες ειδικότητες που σχετίζονται με τον χώρο της φυσικής αγωγής ώστε να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να παρακολουθούν/καταγράφουν την ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης των αθλητών/αθλητριών.

Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα επιλέξουν τη θεματική ενότητα Ανάπτυξη Φυσικής Κατάστασης σε Γυμναστήρια και Κέντρα Άσκησης θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν εις βάθος τους ρόλους και τις ευθύνες ενός γυμναστή φυσικής κατάστασης σε ένα γυμναστήριο ή/και σε ένα κέντρο αθλητισμού και υγείας.
  • Σχεδιάζουν, να εκτελούν και να παρακολουθούν προγράμματα ανάπτυξης φυσικών ικανοτήτων και φυσικής κατάστασης, σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
  • Αναπτύσσουν τις παραμέτρους δύναμης και αερόβιας κατάστασης ατόμων ή/και ομάδων όλων των επιπέδων με βάση τις ανάγκες τους (π.χ. για σκοπούς ψυχαγωγίας, υγείας και άσκησης).
  • Διευθύνουν και να υποστηρίζουν τη λειτουργία κέντρων φυσικής κατάστασης ή/και γυμναστηρίων.
  • Βελτιώνουν αποτελεσματικά τη συνολική φυσική κατάσταση και υγεία ενός ατόμου μέσω της άσκησης με την παροχή προπονητικών μεθόδων και αρχών που θα υποστηρίζουν τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και την κατάσταση υγείας ατόμων ή/και ομάδων.
  • Γίνουν αποτελεσματικοί προσωπικοί γυμναστές που να μπορούν να εμπνεύσουν.

Οι φοιτητές/φοιτήτριες που θα επιλέξουν τη θεματική ενότητα Άσκηση, Φυσική Κατάσταση και Υγεία θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζουν και να εκτιμούν τη σημαντικότητα και τα γενικά οφέλη της υγείας από τη φυσική δραστηριότητα και άσκηση, ώστε να διατηρείται ή να βελτιώνεται η φυσιολογική, κοινωνική και ψυχολογική υγεία ατόμων διαφορετικών ηλικιακών ομάδων.
  • Αναγνωρίζουν το σημαντικό ρόλο της φυσικής δραστηριότητας και άσκησης στην πρόληψη και θεραπεία χρόνιων παθήσεων.
  • Σχεδιάζουν προπονητικά προγράμματα άσκησης με βάση τις ανάγκες και τους στόχους ενός ατόμου, με στόχο τη βελτίωση των παραμέτρων υγείας του.
  • Σχεδιάζουν προπονητικά προγράμματα άσκησης για την ανάπτυξη παραμέτρων που σχετίζονται με την αθλητική απόδοση όπως τη σωματική σύσταση, την καρδιοαναπνευστική αντοχή, τη μυϊκή δύναμη και ευλυγισία, με βάση πάντα τις ατομικές ανάγκες και τους στόχους.
  • Σχεδιάζουν εξειδικευμένα και κατάλληλα προπονητικά προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας για τις πιο κοινές χρόνιες παθήσεις.
  • Αναγνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο η φυσική δραστηριότητα και άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής σε υγιή άτομα, καθώς και σε άτομα με ασθένειες.
  • Αξιολογούν τη λειτουργική ικανότητα τόσο του υγιούς όσο και ασθενούς πληθυσμού.

Όσον αφορά τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Επιστήμη του Αθλητισμού και τη Φυσική Αγωγή: Μετά την αποφοίτηση, οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Λευκωσίας μπορούν να έχουν απευθείας πρόσβαση σε περαιταίρω μεταπτυχιακές σπουδές (MSc, MA, MRes, MPhil) στην επιστήμη του αθλητισμού και της φυσικής αγωγής γενικότερα ή πιο συγκεκριμένα στη φυσιολογία του αθλητισμού, στην αθλητική διατροφή, στη φυσική κατάσταση και υγεία, στην κλινική εργοφυσιολογία, στη δύναμη και αερόβια κατάσταση.

Προοπτικές Σταδιοδρομίας

Oι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να εργαστούν κυρίως ως Γυμναστές σε σχολεία και σε αθλητικές ομάδες ή συλλόγους, προπονητές (κατεύθυνση προπονητικής), σε γυμναστήρια, αθλητικά κέντρα και κέντρα άσκησης και υγείας, συνεργάτες σε εργομετρικά κέντρα, κ.ά. Επιπλέον, μπορούν να ακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της αθλητικής επιστήμης, της φυσικής αγωγής και σε σχετικούς κλάδους.

  1. Γυμναστές σε σχολεία, δημοτικά και γυμνάσια
  2. Προπονητές αθλημάτων, ατομικών και ομαδικών, σε όλα τα επίπεδα
  3. Προσωπικοί γυμναστές ή διδασκαλία ομαδικών προγραμμάτων άσκησης.
  4. Γυμναστές σε κέντρα αποκατάστασης
  5. Σύμβουλοι σε αθλητικούς οργανισμούς ή ομάδες, ή κυβερνητικές υπηρεσίες σε σχέση με την άσκηση, την υγεία και τον αθλητισμό.
  6. Διαχείριση γυμναστηρίων
  7. Βοηθοί Εργαστηρίου εργοφυσιολογίας.
  8. Ερευνητές στην αθλητική βιομηχανία (πχ κατασκευής αθλητικού εξοπλισμού, αθλητικά ρούχα, αθλητικά παπούτσια, αθλητικά ποτά κλπ)

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές δεύτερου κύκλου (Μεταπτυχιακές Σπουδές)

Ακαδημαϊκή Εισδοχή

Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες και συμμετοχή στην τάξη.

Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).

Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες και συμμετοχή στην τάξη.

Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 240 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος. Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς σε ένα μάθημα, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές/φοιτήτριες αναμένεται να:

  1. Αναπτύξουν εννοιολογικές, επιχειρησιακές, τεχνικές και πρακτικές δεξιότητες αντίληψης που απαιτούνται για την κατάκτηση μιας επιτυχής επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο τομέα της αθλητικής επιστήμης που συμπεριλαμβάνει τη φυσική αγωγή σε τοπικό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο.
  2. Εργαστούν ανεξάρτητα και ως μέλος μιας ομάδας για να εξετάσουν θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα στον αθλητισμό, στην επιστήμη της άσκησης και της φυσικής αγωγής και να αυτονομηθούν στον τομέα της επιστήμης της άσκησης και της φυσικής αγωγής.
  3. Παρουσιάσουν κριτική αντίληψη όταν πραγματοποιούν βασικές έρευνες στην αθλητική επιστήμη και τη φυσική αγωγή, καθώς και να μπορούν να συγκεντρώνουν την κατάλληλη ερευνητική βιβλιογραφία για ολοκλήρωση μεταπτυχιακών σπουδών στον αθλητισμό, στην αθλητική επιστήμη και στη φυσική αγωγή.
  4. Ενισχύουν και να αναπτύσσουν την ηγεσία και τη γνώση της αθλητικής επιστήμης και της φυσικής αγωγής με τη χρήση σύγχρονων, πρακτικών και επιστημονικών μοντέλων που με τη σειρά τους θα προωθούν το ενδιαφέρον για τη δια βίου μάθηση.
  5. Χρησιμοποιούν συστήματα πληροφορικής και τεχνολογίας που σχετίζονται με την Επιστήμη της Άσκησης και ΦΑ. Αυτά θα χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή, ανάλυση και  αξιολόγηση δεδομένων για να υποβοηθούν τους αποφοίτους στη λήψη αποφάσεων σχετικών με την φύση της δουλείας τους, π.χ. ως ειδική για μεγιστοποίηση της απόδοσης, της άσκησης και της υγείας καθώς και στη βελτίωση προγραμμάτων άσκησης σε υψηλού επιπέδου αθλητές, στο γενικό πληθυσμού ή/και στο σχολικό περιβάλλον.

Section: A Κύρια Υποχρεωτικά Μαθήματα
ECTS: Min. 162 Max. 162

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-105G Ανατομία του Ανθρώπου 6
SPSC-106G Φυσιολογία του Ανθρώπου 6
SPSC-120G Διδακτική Ενόργανης Γυμναστικής 6
SPSC-130G Διδακτική Κολύμβησης 6
SPSC-140G Αρχές Διδασκαλίας και Παιδαγωγικής στη Φυσική Αγωγή 6
SPSC-157G Διδακτική Ποδοσφαίρου 6
SPSC-158G Διδακτική Καλαθοσφαίρισης 6
SPSC-160G Ιστορία και Φιλοσοφία του Αθλητισμού 6
SPSC-200G Ψυχολογία του Αθλητισμού 6
SPSC-210G Εφαρμοσμένη Σχολική Παιδαγωγική Γυμναστική 6
SPSC-220G Κοινωνιολογία του Αθλητισμού 6
SPSC-230G Κινητικός Έλεγχος και Κινητική Μάθηση 6
SPSC-240G Βιοχημεία της Άσκησης 6
SPSC-250G Αθλητιατρική 6
SPSC-257G Διδακτική Χειροσφαίρισης 6
SPSC-258G Διδακτική Πετοσφαίρισης 6
SPSC-270G Στίβος Ι (Δρόμοι και Εμπόδια) 6
SPSC-275G Στίβος ΙΙ (Άλματα και Ρίψεις) 6
SPSC-300G Μέθοδοι Έρευνας και Στατιστικής στον Αθλητισμό 6
SPSC-306G Μέθοδοι Διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στα Σχολεία 6
SPSC-310G Βιοκινητική και Κινησιολογία του Αθλητισμού 6
SPSC-315G Φυσιολογία της Άσκησης 6
SPSC-316G Εργομετρία 6
SPSC-350G Διδακτική Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών 6
SPSC-360G Βασικές Αρχές Προπονητικής 6
SPSC-403G Πρακτική Άσκηση στη Φυσική Αγωγή 6
SPSC-404G Ενσωμάτωση Μαθητών με Ειδικές Ανάγκες στη Σχολική Φυσική Αγωγή 6

Section: B Κύρια Επιλεγόμενα Μαθήματα
ECTS: Min. 42 Max. 60
Notes:
Τα επιλεγόμενα SPSC-410G, SPSC-415G, SPSC-420G, SPCS-421G, SPSC-422G, SPSC-430G οδηγούν στη Θεματική Ενότητα της Προπονητικής (σε ένα από τα πιο κάτω αθλήματα: Ποδόσφαιρο, Καλαθοσφαίριση, Πετοσφαίριση, Χειροσφαίριση, Στίβος, Κολύμβηση, Ενόργανη Γυμναστική, Αντισφαίριση).

Τα επιλεγόμενα SPSC-110G, SPSC-281G, SPSC-282G, SPSC-285G, SPSC-286G, SPSC-380G οδηγούν στην Θεματική Ενότητα: Ανάπτυξη Φυσικής Κατάστασης σε Γυμναστήρια και Κέντρα Άσκησης.

Τα επιλεγόμενα SPSC-110G, SPSC-111G, SPSC-117G, SPSC-281G, SPSC-330G, SPSC-340G οδηγούν στην Θεματική Ενότητα Άσκηση, Ευρωστία και Υγεία.

Course ID Course Title ECTS Credits
BIOL-110G Στοιχεία Βιολογίας 6
CHEM-104G Εισαγωγή στην Οργανική και Βιολογική Χημεία 6
SPRT-302G Ανάπτυξη – Διαχείριση Αθλητισμού 6
SPRT-303G Προώθηση του Αθλητισμού 6
SPRT-304G Αθλητικό Δίκαιο 6
SPRT-402G Διαχείριση Αθλητικών Εγκαταστάσεων 6
SPRT-403G Τεχνολογία του Αθλητισμού 6
SPRT-404G Ανάλυση της Βιομηχανίας του Αθλητισμού 6
SPSC-110G Φυσική Δραστηριότητα και Προαγωγή της Υγείας 6
SPSC-111G Γήρανση, Φύλο και Αθλητισμός 6
SPSC-113G Φαρμακοδιέγερση και Ηθική στον Αθλητισμό 6
SPSC-114G Διδακτική Αντισφαίρισης (Τένις) 6
SPSC-115G Διδακτική Επιτραπέζιας Αντισφαίρισης 6
SPSC-117G Ορθοπεδική/Ορθοσωμική Γυμναστική 6
SPSC-118G Διδακτική Υπαίθριων Δραστηριοτήτων 6
SPSC-281G Προπόνηση με Αντιστάσεις 6
SPSC-282G Προχωρημένες Μέθοδοι Προπόνησης με Αντιστάσεις 6
SPSC-285G Διδακτική Αεροβικής Γυμναστικής 6
SPSC-286G Προχωρημένες Μέθοδοι Αεροβικής Γυμναστικής 6
SPSC-330G Διατροφή της Άσκησης και του Αθλητισμού 6
SPSC-340G Άσκηση και Χρόνιες Παθήσεις 6
SPSC-380G Διαχείριση Γυμναστηρίου και Αθλητικών Κέντρων Υγείας 6
SPSC-390G Αθλητική Φυσικοθεραπεία 6
SPSC-410G Σχεδιασμός και Ανάλυση της Αθλητικής Απόδοσης 6
SPSC-415G Αποτελεσματικότητα στην Αθλητική Προπονητική 6
SPSC-420G Εφαρμοσμένη Αθλητική Ψυχολογία 6
SPSC-421G Προχωρημένη Προπονητική της Φυσικής Κατάστασης 6
SPSC-422G Πρακτική Άσκηση στην Προπονητική 6
SPSC-430G Αθλητική Απόδοση στα Παιδιά και Έφηβους Αθλητές 6
SPSC-490G Τελική Πτυχιακή Μελέτη 12

Section: C Γλωσσική Έκφραση
ECTS: Min. 6 Max. 18
Placement in English courses is done on the basis of a Placement Test or tests such as TOEFL or GCE

Course ID Course Title ECTS Credits
BENG-100 College English 6
ENGL-100 Basic Writing 6
ENGL-101 English Composition 6
ESP-100S English for Sports Science I 6
ESP-101S English for Sports Science II 6

Section: D Μαθήματα Γενικής Επιλογής
ECTS: Min. 6 Max. 24

Course ID Course Title ECTS Credits
ANTH-105A Πολιτισμική Ανθρωπολογία 6
ART-110G Εισαγωγή στις Εικαστικές Τέχνες 6
ART-111G Ελληνικός Πολιτισμός 6
COMP-150 Microcomputer Applications 6
MATH-108G Μαθηματικά και Εφαρμοσμένος Λογισμός 6
MATH-221G Στατιστική Ι 6
PHIL-101G Εισαγωγή στη Φιλοσοφία 6
PHIL-120G Ηθική 6
PSY-110G Γενική Ψυχολογία I 6
PSY-111G Γενική Ψυχολογία II 6
PSY-210G Κοινωνική Ψυχολογία 6
SOC-101G Αρχές Κοινωνιολογίας 6

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-105G Ανατομία του Ανθρώπου 6
SPSC-130G Διδακτική Κολύμβησης 6
SPSC-140G Αρχές Διδασκαλίας και Παιδαγωγικής στη Φυσική Αγωγή 6
SPSC-157G Διδακτική Ποδοσφαίρου 6
SPSC-114G Διδακτική Αντισφαίρισης (Τένις) 6

Semester 2

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-106G Φυσιολογία του Ανθρώπου 6
SPSC-120G Διδακτική Ενόργανης Γυμναστικής 6
SPSC-158G Διδακτική Καλαθοσφαίρισης 6
SPSC-160G Ιστορία και Φιλοσοφία του Αθλητισμού 6
COMP-150 Microcomputer Applications 6

Semester 3

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-200G Ψυχολογία του Αθλητισμού 6
SPSC-230G Κινητικός Έλεγχος και Κινητική Μάθηση 6
SPSC-240G Βιοχημεία της Άσκησης 6
SPSC-257G Διδακτική Χειροσφαίρισης 6
SPSC-270G Στίβος Ι (Δρόμοι και Εμπόδια) 6

Semester 4

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-210G Εφαρμοσμένη Σχολική Παιδαγωγική Γυμναστική 6
SPSC-220G Κοινωνιολογία του Αθλητισμού 6
SPSC-258G Διδακτική Πετοσφαίρισης 6
SPSC-250G Αθλητιατρική 6
SPSC-275G Στίβος ΙΙ (Άλματα και Ρίψεις) 6

Semester 5

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-281G Προπόνηση με Αντιστάσεις 6
SPSC-306G Μέθοδοι Διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής στα Σχολεία 6
SPSC-315G Φυσιολογία της Άσκησης 6
SPSC-350G Διδακτική Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών 6
SPSC-360G Βασικές Αρχές Προπονητικής 6

Semester 6

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-282G Προχωρημένες Μέθοδοι Προπόνησης με Αντιστάσεις 6
SPSC-300G Μέθοδοι Έρευνας και Στατιστικής στον Αθλητισμό 6
SPSC-310G Βιοκινητική και Κινησιολογία του Αθλητισμού 6
SPSC-316G Εργομετρία 6
ESP-100S English for Sports Science I 6

Semester 7

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-403G Πρακτική Άσκηση στη Φυσική Αγωγή 6
SPSC-330G Διατροφή της Άσκησης και του Αθλητισμού 6
SPSC-340G Άσκηση και Χρόνιες Παθήσεις 6
SPSC-490G Τελική Πτυχιακή Μελέτη 12

Semester 8

Course ID Course Title ECTS Credits
SPSC-404G Ενσωμάτωση Μαθητών με Ειδικές Ανάγκες στη Σχολική Φυσική Αγωγή 6
SPSC-110G Φυσική Δραστηριότητα και Προαγωγή της Υγείας 6
SPSC-113G Φαρμακοδιέγερση και Ηθική στον Αθλητισμό 6
SPSC-390G Αθλητική Φυσικοθεραπεία 6
SPSC-420G Εφαρμοσμένη Αθλητική Ψυχολογία 6

Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Dr George Aphamis

Associate Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Christoforos Giannaki

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences
Director of the Research Centre for Exercise and Nutrition (RECEN)

Professor Marios Hadjicharalambous

Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Elisavet Konstantinidou

Assistant Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Costantinos Tsouloupas

Assistant Professor
School of Life and Health Sciences
Department of Life Sciences

Dr Nicos Angelides

Adjunct Faculty

Mr Andreas Apostolidis

Adjunct Faculty

Dr Marios Argyrou

Adjunct Faculty

Mr Michael Charalambides

Adjunct Faculty

Dr Marios Christou

Adjunct Faculty

Dr Solon Cleanthous

Adjunct Faculty

Dr Andreas Costa

Adjunct Faculty

Ms Froso Costa

Adjunct Faculty

Dr Szilvia Demetriou

Adjunct Faculty

Ms Georgia Georgiou

Adjunct Faculty

Dr Michalis Koutsoullis

Adjunct Faculty

Ms Artemis Pavlidou

Adjunct Faculty
Sports Coordinator
Sports Office

Dr Pinelopi Stavrinou

Adjunct Faculty

Go to Top