Education Sciences – Theory, Practice and Evaluation of Teaching
(MEd, 1.5 Years or 3 Semesters)
Duration
3 Semesters
Qualification Awarded
Master of Education Sciences – Theory, Practice and Evaluation of Teaching
Level of Qualification
Master Degree (2nd Cycle)
Language of Instruction
Greek
Mode of Study
Full-time or Part-time
Minimum ECTs Credits
90
Request Information
Education Sciences – Theory, Practice and Evaluation of Teaching (MEd, 1.5 Years or 3 Semesters)
Duration | 3 Semesters |
Qualification Awarded | Master of Education Sciences – Theory, Practice and Evaluation of Teaching |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | Full Time or Part Time |
Minimum ECTS Credits | 90 |
Request Information
The general purpose of the program is twofold. Firstly, to help the student gain deep knowledge in the field of specialty via (a) attending education courses at an advanced level, (b) studying relevant literature, and (c) interacting with faculty members and the rest of the students. Secondly, the program aims to develop research skills through (a) attending special quantitative and qualitative research courses, (b) undertaking small-scale research during the various courses or/and undertaking master’s thesis, (c) participating in research seminars/conferences. In general, the overall purpose of the program is to aid the student become a critical thinker and educator.
Occupational Profiles of Graduates with Examples
- 25% Pre-Primary School Teachers
- 40% Primary School Teachers
- 35% Secondary School Teachers
The minimum general requirement for admission to the post-graduate degree programme is a Bachelor Degree from a recognised university.
In addition to the above, applicants must also satisfy the following requirements:
- Curriculum Vitae (CV).
- Certified Copy of Degree.
- Certified Copy of Transcript.
- Statement of Personal Goals and Research Interests (approximately 2 pages) – A letter stating the candidate’s individual abilities and capabilities, his/her resume, as well as his/her expectations from the programme and the way in which it will help him/her in his/her personal and career development.
Η αξιολόγηση στα επιμέρους μαθήματα γίνεται με διάφορους τρόπους. Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας περίπου 40%. Γι’ αυτή την αξιολόγηση μπορεί να γίνεται, επιλεκτικά, εκπόνηση εργασίας, ατομική ή/και ομαδική παρουσίαση και ενδιάμεση εξέταση. Υπάρχει, επίσης, τελική αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας, ο οποίος κυμαίνεται στο 60%. Ο φοιτητής ενημερώνεται για την επίδοσή του στο κάθε μάθημα. Οι βαθμοί των επιμέρους μαθημάτων συμψηφίζονται και, με βάση ειδικό λογάριθμο, υπολογίζεται ο σταθμικός μέσος όρος του εξαμήνου και ο αθροιστικός σταθμικός μέσος όρος για το σύνολο των σπουδών.
Examination Regulations, Assessment and Grading
Courses include lectures, assignments, teleconferences and the final exam at the end of each semester. There is a continuous assessment with a weight of about 40%. For this assessment, assignments, individual or/and group presentation and mid-term examination may be carried out on a selective basis. There is also a final assessment with a weighting factor of about 60%. The student is informed about his performance in each course. The grades of the individual courses are offset and, based on a special logarithm, the weighted average of the semester and the cumulative weighted average for the whole studies are calculated.
Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.
Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να ακολουθήσει ένα από δυο Σχήματα: Σχήμα Α και Σχήμα Β.
Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Α πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
- Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
- Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα (27 ECTS) της Κατεύθυνσης (54 ECTS)
- Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Β πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
- Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
- Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και ένα επιλεγόμενο μάθημα (9 ECTS) της Κατεύθυνσης (36 ECTS)
- Μεταπτυχιακή Εργασία (18 ECTS)
- Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
Upon successful completion of this program, the students should be able to:
- To delve into the basic literature of their concentration.
- To understand basic concepts, principles and models of their chosen concentration and to transfer that knowledge in the school context.
- To critically examine research results in the concentration and their implications as regards the problems faced by the school and the education system.
- To identify problems at school and system level and design research to solve them.
- To critically analyze educational problems examining their sociological, psychological and philosophical dimensions and design action to solve them.
- To take on leadership roles related to their concentration, focusing on the improvement of current practices or the introduction of new procedures.
- To contribute in the modernisation of practices implemented in their concentration, e.g. Theory, Practice and Evaluation of Teaching.
- To implement skills gained to face everyday problems, e.g. student/system/program evaluation, decision planning and making, communication with internal and external audiences, mentoring, training and development.
- To utilise human resources during the introduction of innovation and new practices and procedures.
- To act as agents of change and innovation and support attempts for improvement.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-532G | Σχολικά Βιβλία: Συγγραφή, Αξιολόγηση, Έρευνα | 10 |
EDUC-536G | Αξιολόγηση Προγραμμάτων | 10 |
EDUC-551G | Νέες Τεχνολογίες στη Μάθηση | 10 |
EDUC-561G | Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση | 10 |
EDUC-562G | Συναισθήματα και Μάθηση | 10 |
EDUC-568G | Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας | 10 |
EDUC-569G | Ποιοτική Διδασκαλία: Ερευνητικές Προσεγγίσεις και Αποτελέσματα | 10 |
EDUC-572G | Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας | 10 |
EDUC-575G | Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού | 10 |
EDUC-697G | Εξατομικευμένη Μελέτη | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-699G | Μεταπτυχιακή Εργασία | 30 |
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-533G | Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων | 10 |
EDUC-511G | Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-551G | Νέες Τεχνολογίες στη Μάθηση | 10 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-560G | Θεωρία και Μεθοδολογία στις Διδασκαλίας | 10 |
EDUC-510G | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-561G | Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση | 10 |
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-505G | Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 10 |
EDUC-562G | Συναισθήματα και Μάθηση | 10 |
EDUC-572G | Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας | 10 |
The above semester breakdown is an indicative one. A few of the courses are electives and can be substituted by others. Students may contact their academic advisor and consult their academic pathway found on this website under “Schools & Programmes”.