Επιστήμες Αγωγής

(PhD, 3 έτη)

Διάρκεια Σπουδών

3 έτη

Τίτλος Σπουδών

Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

180

Πληροφορίες

Επιστήμες Αγωγής (PhD, 3 έτη)

Διάρκεια Σπουδών 3 έτη
Τίτλος Σπουδών Διδακτορικό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Διδακτορικό (3ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 180

Πληροφορίες

Περιγραφή Προγράμματος

Το Διδακτορικό Πρόγραμμα στις Επιστήμες Αγωγής σκοπό έχει να προετοιμάσει μεταπτυχιακούς φοιτητές σε ερευνητές, ηγέτες και παιδαγωγούς, των οποίων η εργασία συμβάλει στην εις βάθος κατανόηση της επιστημονικής περιοχής των Επιστημών της Αγωγής, στην παραγωγή νέας γνώσης σε εννοιολογικό και μεθοδολογικό επίπεδο και εν γένει στην πρόοδο της επιστημονικής έρευνας, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης των μαθητών και των οικογενειών τους. Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα προετοιμάζει τους υποψήφιους διδακτορικούς φοιτητές να λειτουργήσουν ως καταλύτες στον χώρο της εργασίας τους παρέχοντάς τους γερά ερευνητικά θεμέλια και επαγγελματικές δεξιότητες, τα οποία είναι απαραίτητα στον μεταβαλλόμενο χώρο της εκπαίδευσης.

Δείτε την προκήρυξη θέσεων για διδακτορικές σπουδές για την ακαδημαϊκή χρονιά 2025-2026.

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Μετά την αποφοίτησή τους, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τον υψηλότερο δυνατό ακαδημαϊκό τίτλο.

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σε επίπεδο Master, από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Επιπλέον, για την εισδοχή στο Διδακτορικό Πρόγραμμα απαιτούνται τα εξής δικαιολογητικά:

  • Συμπληρωμένη αίτηση.
  • Βιογραφικό σημείωμα.
  • Επικυρωμένο ακριβές αντίγραφο των προσόντων/πτυχίων.
  • Επίσημο αποδεικτικό σπουδών στο οποίο να παρουσιάζονται όλα τα μαθήματα προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου με τις αντίστοιχες επιδόσεις.
  • Ερευνητική πρόταση (μέχρι 5000 λέξεις) που θα προσδιορίζει το ερευνητικό πρόβλημα, θα παρουσιάζει αναδίφηση της σχετικής βιβλιογραφίας και θα εξηγεί την ερευνητική μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί.
  • Αποδεικτικό καλής γνώσης της αγγλικής γλώσσας.*
  • Δυο συστατικές επιστολές (των τελευταίων τριών ετών) από Καθηγητές Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ή Ερευνητικών Κέντρων.
  • Αποδεικτικά ενασχόλησης με την εκπαιδευτική έρευνα (π.χ. Μεταπτυχιακή ή Προπτυχιακή έρευνα, βαθμός σε μαθήματα έρευνας από Β+ ή 8.7/10 και άνω).

Ο υποψήφιος μπορεί να υποβάλει συμπληρωματικά τη Μεταπτυχιακή Εργασία που τυχόν έχει εκπονήσει καθώς και άλλα δημοσιεύματα.

*Επαρκής Γνώση Αγγλικής Γλώσσας

Οι φοιτητές πληρούν τις απαιτήσεις για την αγγλική γλώσσα, εάν η γλώσσα διδασκαλίας κάποιου από τα πτυχία τους ήταν η αγγλική. Σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό TOEFL με ελάχιστο βαθμό 550 paper-based ή 213 για εξέταση computer-based, GCSE “O” Level με ελάχιστο βαθμό “C” ή IELTS με βαθμολογία 6.5.

Οι αξιολογήσεις στο διδακτορικό πρόγραμμα περιλαμβάνουν:

  • Τις τελικές εξετάσεις σε κάποια μαθήματα του διδακτορικού
  • Την περιεκτική εξέταση
  • Την αξιολόγηση της πρότασης της διδακτορικής διατριβής,
  • Την αξιολόγηση της διατριβής,
  • Την παρουσίαση της διατριβής ως δημόσιας διάλεξης και την προφορική εξέταση (viva).
  • Την παρουσίαση αποτελεσμάτων της διατριβής σε ερευνητικό συνέδριο.
  • Την αποστολή και αποδοχή ερευνητικού άρθρου σε περιοδικό με κριτές.

Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 180 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  1. Να σχεδιάζουν και να αξιολογούν εκπαιδευτική έρευνα
    • Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν έρευνα, η οποία ακολουθεί τους δείκτες ποιότητας για εκπαιδευτική έρευνα καθώς και το πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομένων
    • Να ετοιμάζουν ερευνητικές προτάσεις που μπορούν να υποβληθούν σε ανοικτές προσκλήσεις για ερευνητική χρηματοδότηση
    • Να κάνουν περίληψη, σύνθεση και αξιολόγηση ερευνών με ποιοτική, ποσοτική και μικτή μεθοδολογία
    • Να ερμηνεύουν τα ποιοτικά και ποσοτικά αποτελέσματα επιλέγοντας κατάλληλους στατιστικούς δείκτες και ερμηνευτικά μοντέλα
    • Να συνθέτουν έρευνες και να καθορίζουν εάν η έρευνα είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη (evidence-based study)
  1. Να επιδεικνύουν ηγετικές τάσεις και επαγγελματικές πρωτοβουλίες
    • Να γνωρίζουν τις αλλαγές και νέες τάσεις που προωθούνται μέσω εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και νομοθεσίας στον χώρο της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης
    • Να αναπτύσσουν ηγετικές δεξιότητες μέσω της συμμετοχής τους σε ποικίλα περιβάλλοντα (π.χ., σχολεία, πανεπιστήμιο, τοπικές κοινότητες, επαγγελματικοί σύνδεσμοι, τοπικές και διεθνείς επιστημονικές κοινότητες) προωθώντας νέες τάσεις στην έρευνα και στην εκπαίδευση
    • Να αναπτύσσουν συνεργασίες με φορείς σχετικούς στο γνωστικό αντικείμενό τους μέσω ενεργούς εμπλοκής σε πολιτικούς σχεδιασμούς, υπεράσπισης των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και παροχής επιμορφωτικών δράσεων
    • Να παράγουν αυτόνομα ή σε συνεργασία με το ακαδημαϊκό προσωπικό κείμενα βιβλιογραφικού ή ερευνητικού περιεχομένου, τα οποία μπορούν να παρουσιαστούν σε επιστημονικά συνέδρια ή να υποβληθούν σε επιστημονικά περιοδικά
  1. Να διδάσκουν σε ακαδημαϊκά ή/και σχολικά περιβάλλοντα
  • Να κατακτήσουν και να εφαρμόσουν στις διδασκαλίες τους γνώσεις από τη διεθνή και τοπική βιβλιογραφία σχετικές με το γνωστικό αντικείμενό τους
  • Να συνεργάζονται με το ακαδημαϊκό προσωπικό στην ετοιμασία και υποβολή εισηγήσεων σε εκπαιδευτικά και επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες
  • Να προετοιμάζουν εκπαιδευτικούς που να εντοπίζουν και να χρησιμοποιούν πρακτικές που παρουσιάζουν επιστημονική θεμελίωση (evidence-based practices) και ανταποκρίνονται σε μαθητές από ποικίλα γλωσσικά, εθνικά κοινωνικο-οικονομικά περιβάλλοντα
Section: A – Έρευνα – Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-611 Ανώτερες Μορφές Ποιοτικής Έρευνας 10
EDU-612 Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποσοτικής Έρευνας και Στατιστικής Ανάλυσης 10

Section: B – Μαθήματα Εξειδίκευσης
Min. ECTS Credits: 10  Max. ECTS Credits: 10

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-629 Eιδική Εκπαίδευση: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10
EDU-640 Τέχνες και Εκπαίδευση: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10
EDU-642 Μουσική Παιδαγωγική: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10
EDU-649 Διδακτική της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10
EDU-650 Εκπαιδευτική Τεχνολογία: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10
EDU-660 Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Δραστηριότητες 10
EDU-670 Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10
EDU-680 Διδακτική των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών: Επιστημολογική Βάση και Ερευνητικές Προσεγγίσεις 10

Section: C – Σεμινάρια
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-691A Σεμινάριο Έρευνας A 10
EDU-691B Σεμινάριο Έρευνας B 10

Section: D – Διατριβή
Min. ECTS Credits: 120 Max. ECTS Credits: 120

Notes: Η εγγραφή στα μαθήματα EDU-799B, EDU-799C, EDU-799D και EDU-799E επιτρέπεται μόνο μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της περιεκτικής εξέτασης.

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-799A Ερευνητική Πρόταση 10
EDU-799B Συλλογή και Ανάλυση Δεδομένων Ι 20
EDU-799C Συλλογή και Ανάλυση Δεδομένων ΙΙ 30
EDU-799D Συγγραφή I 30
EDU-799E Συγγραφή II 30

Section: E – Εξατομικευμένη Εργασία
Min. ECTS Credits: 10  Max. ECTS Credits: 10

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-797 Εξατομικευμένη Εργασία 10

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-611 Ανώτερες Μορφές Ποιοτικής Έρευνας 10

Semester 2

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-612 Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποσοτικής Έρευνας και Στατιστικής Ανάλυσης 10
EDU-691A Σεμινάριο Έρευνας A 10

Semester 3

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-691B Σεμινάριο Έρευνας B 10
EDU-797 Εξατομικευμένη Εργασία 10

Semester 4

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-799A Ερευνητική Πρόταση 10
EDU-799B Συλλογή και Ανάλυση Δεδομένων Ι 20

Semester 5

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-799C Συλλογή και Ανάλυση Δεδομένων ΙΙ 30

Semester 6

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-799D Συγγραφή Ι 30

Semester 7

Course ID Course Title ECTS Credits
EDU-799DE Συγγραφή ΙI 30

Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Professor Panayiotis Angelides

Vice Rector for Academic Affairs
Director of UNESCO Chair
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council

  • 22841733
  • angelides.p@unic.ac.cy
  • Millennium Building, 2nd Floor, M202b

Dr Kyriakos Demetriou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841622
  • demetriou.ky@unic.ac.cy
  • Europa Building, Level 1, Eu102a

Professor Natasa Economidou

Associate Head of Department
Professor
School of Education
Department of Music and Dance

  • 22842583
  • economidou.n@unic.ac.cy
  • Research and Technology Building, Ground Floor, B20

Professor Maria Evagorou

Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

  • 22841622
  • evagorou.m@unic.ac.cy
  • Europa Building, Level 1, Eu102a

Dr Argyro Fella

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

  • fella.a@unic.ac.cy

Dr Angela Hadjipanteli

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841993
  • hadjipanteli.a@unic.ac.cy
  • Europa Building, Level 1, Eu102

Professor Christina Hadjisoteriou

Professor
School of Education
Department of Education

  • hadjisoteriou.c@unic.ac.cy

Dr Christiana Karousiou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841622
  • karousiou.c@unic.ac.cy
  • Europa Building, Level 1, Eu102a

Dr Lefki Kourea

Associate Professor
School of Education
Department of Education

  • 22842313
  • kourea.l@unic.ac.cy
  • Education Building, Level 1, 104

Dr Efi Nisiforou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841645
  • nisiforou.e@unic.ac.cy
  • Europa Building, Level 1, Eu102a

Professor Elena Papanastasiou

Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
Member of the Senate

  • 22841675
  • papanastasiou.e@unic.ac.cy
  • Millenium Building, 2nd Floor, M204b

Professor Alexios Petrou

Associate Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education

  • petrou.a@unic.ac.cy

Dr Elisavet Pitri

Associate Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841571
  • pitri.e@unic.ac.cy
  • Millennium Building, 1st Floor, Open Area

Dr Evdokia Pittas

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841926
  • pitta.ev@unic.ac.cy
  • Millennium Building, 1st Floor, Open Area

Dr Marina Rodosthenous

Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

  • 22841603
  • rodosthenous.m@unic.ac.cy
  • Millennium Building, 1st Floor, M111

Dr Emilios A. Solomou

Emeritus Scholar
School of Law
Department of Politics and Governance

  • solomou.e@unic.ac.cy

Dr Agni Stylianou-Georgiou

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education

  • 22841593
  • stylianou.a@unic.ac.cy
  • Europa Building, Level 1, Eu102a

Professor Charalambos Vrasidas

Director
CARDET
Professor
School of Education
Department of Education

  • vrasidas.c@unic.ac.cy

Dr Christiana Marmara

Adjunct Faculty

  • marmara.c@unic.ac.cy
Go to Top