Επιστήμες Αγωγής - Ειδική Εκπαίδευση

(MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)

Διάρκεια Σπουδών

3 Εξάμηνα

Τίτλος Σπουδών

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

90

Πληροφορίες

Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση (MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)

Διάρκεια Σπουδών 3 Εξάμηνα
Τίτλος Σπουδών Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Πλήρης ή μερική φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 90

Πληροφορίες

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσης μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές/ήτριες. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και πρακτικής άσκησης (Εφαρμοσμένη Ειδική Εκπαίδευση) (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

  • 25% Νηπιαγωγοί
  • 40% Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • 35% Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές Τρίτου Κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισδοχής:

  • Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
  • Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/την βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του/της.

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και την τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας περίπου 40%. Γι’ αυτή την αξιολόγηση μπορεί να γίνεται, επιλεκτικά, εκπόνηση εργασίας, ατομική ή/και ομαδική παρουσίαση και ενδιάμεση εξέταση. Υπάρχει, επίσης, τελική αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας, ο οποίος κυμαίνεται στο 60%. Ο/Η φοιτητής/ήτρια ενημερώνεται για την επίδοσή του/της στο κάθε μάθημα. Οι βαθμοί των επιμέρους μαθημάτων συμψηφίζονται και, με βάση ειδικό λογάριθμο, υπολογίζεται ο σταθμικός μέσος όρος του εξαμήνου και ο αθροιστικός σταθμικός μέσος όρος για το σύνολο των σπουδών.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια  πρέπει να συμπληρώσει 90 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.

Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

  • Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (20 ECTS)
  • Δύο μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (20 ECTS)
  • Δύο υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης (20 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα κατεύθυνσης (30 ECTS) (Σύνολο 50 ECTS)

*Σε περίπτωση επιλογής της μεταπτυχιακής εργασίας (30 ECTS) τότε ο/η φοιτητής/ήτρια απαλλάσσεται από 1 μάθημα θεωρητικών βάσεων στην εκπαίδευση (10 ECTS) και 2 μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης (20 ECTS).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές/ήτριες θα είναι σε θέση να:

  1. Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της εξειδίκευσης.
  2. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της εξειδίκευσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
  3. Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην εξειδίκευση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
  4. Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
  5. Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
  6. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την εξειδίκευση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
  7. Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην εξειδίκευση, π.χ. Ειδική Εκπαίδευση.
  8. Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/ συστήματος/προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
  9. Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
  10. Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
Section: A – Έρευνα και Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 18  Max. ECTS Credits: 18
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-510B Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 9
EDUC-511B Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 9
EDUC-512B Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική 9
EDUC-610A Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 9
EDUC-611 Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 9
EDUC-612A Προκεχωρημένες Μορφές Στατιστικής Ανάλυσης 9
Section: B – Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης
Min. ECTS Credits: 9  Max. ECTS Credits: 9
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-500 Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-501A Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-502A Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-503 Εκπαιδευτικά Κινήματα και Νεωτερισμοί 9
EDUC-504 Συγκριτική Παιδαγωγική 9
EDUC-505 Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 9
EDUC-601 Μάθηση και Νόηση 9
Section: C – Ειδική Εκπαίδευση
Min. ECTS Credits: 27  Max. ECTS Credits: 27
Notes: Το μάθημα EDUC-521 είναι προαπαιτούμενο για όλα τα μαθήματα.
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-521 Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών 9
EDUC-523B Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση 9
EDUC-621 Παιδαγωγική της Συμπερίληψης 9
Section: D – Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής – Ειδική Εκπαίδευση
Min. ECTS Credits: 9  Max. ECTS Credits: 27
Notes: Σχήμα Α: 3 μαθήματα (27 ECTS) ή Σχήμα Β: 1 μάθημα (9 ECTS) και EDUC-699 Διατριβή Μάστερ (18 ECTS) Το EDUC-697 και το EDUC-699 εκπονούνται στο πεδίο της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-525A Δυσκολίες Μάθησης: Έρευνες και Νέες Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις 9
EDUC-526 Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες 9
EDUC-527 Ανάπτυξη και Παθολογία της Γλώσσας σε Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 9
EDUC-528 Ψυχολογία Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 9
EDUC-529 Νοητική Υστέρηση – Αυτισμός 9
EDUC-552A Εφαρμογές της Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση 9
EDUC-623 Ψυχοπαθολογία του Παιδιού 9
EDUC-624 Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις 9
EDUC-626 Συναισθηματικά και Συμπεριφορικά Προβλήματα 9
EDUC-627 Αισθητηριακές Διαταραχές 9
EDUC-628 Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική Παράλυση 9
EDUC-697 Εξατομικευμένη Μελέτη 9
Section: E – Σεμινάρια
Min. ECTS Credits: 9  Max. ECTS Credits: 9
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-591 Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης 3
EDUC-592 Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων 3
EDUC-593 Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων 3
Section: F – Μεταπτυχιακή Εργασία
Min. ECTS Credits: 18  Max. ECTS Credits: 18
Notes: EDUC-699 Διατριβή Μάστερ είναι υποχρεωτική για το Σχήμα Β και εκπονείται στο πεδίο της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-699 Μεταπτυχιακή Εργασία 18

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-504 Συγκριτική Παιδαγωγική 9
EDUC-510B Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 9
EDUC-521 Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών 9
EDUC-591 Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης 3

Semester 2

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-523B Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση 9
EDUC-527 Ανάπτυξη και Παθολογία της Γλώσσας σε Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 9
EDUC-592 Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων 3
EDUC-610A Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 9

Semester 3

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-526 Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες 9
EDUC-593 Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων 3
EDUC-621 Παιδαγωγική της Συμπερίληψης 9
EDUC-623 Ψυχοπαθολογία του Παιδιού 9

Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Professor Panayiotis Angelides

Vice Rector for Academic Affairs
Director of UNESCO Chair
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council

Professor Marios Constantinou

Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences

Dr Kyriakos Demetriou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Maria Evagorou

Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Argyro Fella

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Xenia Hadjicharalambous

Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences

Professor Christina Hadjisoteriou

Professor
School of Education
Department of Education

Dr Christiana Karousiou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Dr Lefki Kourea

Associate Professor
School of Education
Department of Education

Professor Elena Papanastasiou

Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
Member of the Senate

Professor Alexios Petrou

Associate Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Evdokia Pittas

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Dr Marina Rodosthenous

Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Agni Stylianou-Georgiou

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education

Professor Charalambos Vrasidas

Director
CARDET
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Maria Doukanari

Adjunct Faculty

Dr Eleni Gavrielidou

Adjunct Faculty

Dr Irene Papaieronymou

Adjunct Faculty

Dr Maria Papapolydorou

Adjunct Faculty

Go to Top