Επιστήμες Αγωγής - Ειδική Εκπαίδευση
(MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)
Διάρκεια Σπουδών
3 Εξάμηνα
Τίτλος Σπουδών
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης
Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
90
Πληροφορίες
Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση (MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)
Διάρκεια Σπουδών | 3 Εξάμηνα |
Τίτλος Σπουδών | Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση |
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών | Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών) |
Γλώσσα Διδασκαλίας | Ελληνική |
Μέθοδος Φοίτησης | Πλήρης ή μερική φοίτηση |
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) | 90 |
Πληροφορίες
Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσης μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές/ήτριες. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και πρακτικής άσκησης (Εφαρμοσμένη Ειδική Εκπαίδευση) (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.
Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων
- 25% Νηπιαγωγοί
- 40% Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
- 35% Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές Τρίτου Κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)
Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.
Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισδοχής:
- Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
- Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/την βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του/της.
Τα μαθήματα περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και την τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας περίπου 40%. Γι’ αυτή την αξιολόγηση μπορεί να γίνεται, επιλεκτικά, εκπόνηση εργασίας, ατομική ή/και ομαδική παρουσίαση και ενδιάμεση εξέταση. Υπάρχει, επίσης, τελική αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας, ο οποίος κυμαίνεται στο 60%. Ο/Η φοιτητής/ήτρια ενημερώνεται για την επίδοσή του/της στο κάθε μάθημα. Οι βαθμοί των επιμέρους μαθημάτων συμψηφίζονται και, με βάση ειδικό λογάριθμο, υπολογίζεται ο σταθμικός μέσος όρος του εξαμήνου και ο αθροιστικός σταθμικός μέσος όρος για το σύνολο των σπουδών.
Ο/Η φοιτητής/ήτρια πρέπει να συμπληρώσει 90 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.
Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών.
Ο/Η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (20 ECTS)
- Δύο μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (20 ECTS)
- Δύο υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης (20 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα κατεύθυνσης (30 ECTS) (Σύνολο 50 ECTS)
*Σε περίπτωση επιλογής της μεταπτυχιακής εργασίας (30 ECTS) τότε ο/η φοιτητής/ήτρια απαλλάσσεται από 1 μάθημα θεωρητικών βάσεων στην εκπαίδευση (10 ECTS) και 2 μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης (20 ECTS).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές/ήτριες θα είναι σε θέση να:
- Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της εξειδίκευσης.
- Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της εξειδίκευσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
- Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην εξειδίκευση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
- Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την εξειδίκευση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
- Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην εξειδίκευση, π.χ. Ειδική Εκπαίδευση.
- Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/ συστήματος/προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
- Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
- Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-510B | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 9 |
EDUC-511B | Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας | 9 |
EDUC-512B | Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική | 9 |
EDUC-610A | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-611 | Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας | 9 |
EDUC-612A | Προκεχωρημένες Μορφές Στατιστικής Ανάλυσης | 9 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-500 | Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-501A | Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-502A | Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-503 | Εκπαιδευτικά Κινήματα και Νεωτερισμοί | 9 |
EDUC-504 | Συγκριτική Παιδαγωγική | 9 |
EDUC-505 | Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 9 |
EDUC-601 | Μάθηση και Νόηση | 9 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-521 | Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών | 9 |
EDUC-523B | Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 9 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-525A | Δυσκολίες Μάθησης: Έρευνες και Νέες Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις | 9 |
EDUC-526 | Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες | 9 |
EDUC-527 | Ανάπτυξη και Παθολογία της Γλώσσας σε Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 9 |
EDUC-528 | Ψυχολογία Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 9 |
EDUC-529 | Νοητική Υστέρηση – Αυτισμός | 9 |
EDUC-552A | Εφαρμογές της Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-623 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 9 |
EDUC-624 | Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις | 9 |
EDUC-626 | Συναισθηματικά και Συμπεριφορικά Προβλήματα | 9 |
EDUC-627 | Αισθητηριακές Διαταραχές | 9 |
EDUC-628 | Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική Παράλυση | 9 |
EDUC-697 | Εξατομικευμένη Μελέτη | 9 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-591 | Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης | 3 |
EDUC-592 | Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων | 3 |
EDUC-593 | Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων | 3 |
Course Code | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-699 | Μεταπτυχιακή Εργασία | 18 |
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-504 | Συγκριτική Παιδαγωγική | 9 |
EDUC-510B | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 9 |
EDUC-521 | Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών | 9 |
EDUC-591 | Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης | 3 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-523B | Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-527 | Ανάπτυξη και Παθολογία της Γλώσσας σε Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες | 9 |
EDUC-592 | Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων | 3 |
EDUC-610A | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 9 |
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-526 | Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες | 9 |
EDUC-593 | Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων | 3 |
EDUC-621 | Παιδαγωγική της Συμπερίληψης | 9 |
EDUC-623 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 9 |
Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.