Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση

(MEd, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως

Διάρκεια Σπουδών

3 Εξάμηνα

Τίτλος Σπουδών

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Εξ Αποστάσεως

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

90

Πληροφορίες

Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση (MEd, 3 εξάμηνα) – Εξ Αποστάσεως

Διάρκεια Σπουδών 3 Εξάμηνα
Τίτλος Σπουδών Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Ειδική Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Εξ Αποστάσεως
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 90

Πληροφορίες

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσης μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές/ήτριες. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και πρακτικής άσκησης (Εφαρμοσμένη Ειδική Εκπαίδευση) (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

  • 25% Νηπιαγωγοί
  • 40% Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • 35% Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Πρόσβαση σε περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές Τρίτου Κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισδοχής:

  • Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
  • Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/την βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του/της.

Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, εβδομαδιαίες διαδραστικές δραστηριότητες, μελέτες, θετική συμμετοχή στις συζητήσεις στο φόρουμ του μαθήματος κτλ.

Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).

Ο/Η φοιτητής/ήτρια  πρέπει να συμπληρώσει 90 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.

Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

  • Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (20 ECTS)
  • Δύο μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (20 ECTS)
  • Δύο υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης (20 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα κατεύθυνσης (30 ECTS) (Σύνολο 50 ECTS)

*Σε περίπτωση επιλογής της μεταπτυχιακής εργασίας (30 ECTS) τότε ο/η φοιτητής/ήτρια απαλλάσσεται από 1 μάθημα θεωρητικών βάσεων στην εκπαίδευση (10 ECTS) και 2 μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης (20 ECTS).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές/ ήτριες θα είναι σε θέση:

  1. Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της εξειδίκευσης.
  2. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της εξειδίκευσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
  3. Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην εξειδίκευση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
  4. Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
  5. Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
  6. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την εξειδίκευση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
  7. Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην εξειδίκευση, π.χ. Ειδική Εκπαίδευση.
  8. Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/ συστήματος/προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
  9. Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
  10. Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
Section: A – Έρευνα και Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Notes:
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-510DG Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 10
EDUC-511DG Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 10
EDUC-512DG Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική 10
EDUC-614DG Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Eιδική Εκπαίδευση 10
Section: B – Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Notes:
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-500DG Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 10
EDUC-501DG Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 10
EDUC-502DG Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 10
EDUC-504DG Συγκριτική Παιδαγωγική 10
EDUC-505DG Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 10
Section: C – Ειδική Εκπαίδευση/Εφαρμοσμένη Ειδική Εκπαίδευση 
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Notes:
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-521DG Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών 10
EDUC-523DG Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση 10
Section: D – Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής – Ειδική Εκπαίδευση/Εφαρμοσμένη Ειδική Εκπαίδευση
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Notes:
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-525DG Δυσκολίες Μάθησης: Έρευνες και Νέες Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις 10
EDUC-526DG Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο 10
EDUC-527DG Ανάπτυξη και Παθολογία στις Γλώσσας σε Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 10
EDUC-528DG Ψυχολογία Παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες 10
EDUC-529DG Νοητική Υστέρηση – Αυτισμός 10
EDUC-552DG Εφαρμογές στις Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση 10
EDUC-621DG Παιδαγωγική στις Συμπερίληψης 10
EDUC-623DG Ψυχοπαθολογία του Παιδιού 10
EDUC-624DG Δυσλεξία: Έρευνες και Νεότερες Τάσεις 10
EDUC-626DG Συναισθήματα και Συμπεριφορικά Προβλήματα 10
EDUC-627DG Αισθητηριακές Διαταραχές, Κώφωση, Τύφλωση 10
EDUC-628DG Φυσικές Διαταραχές: Εγκεφαλική Παράλυση και Κινητικά Προβλήματα 10
EDUC-697DG Εξατομικευμένη Μελέτη 10
Section: E – Μεταπτυχιακή Εργασία
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Notes: Σε περίπτωση κατά την οποία ο φοιτητής επιλέγει τη μεταπτυχιακή εργασία απαλλάσσεται από ένα μάθημα του Κύκλου Β: Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης και δύο μαθήματα του Κύκλου Δ: Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής.
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-699DG Μεταπτυχιακή Εργασία 30
Section: F – Πρακτική Άσκηση
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Notes: Μόνο για την «Εφαρμοσμένη Ειδική Εκπαίδευση»
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-698DG Πρακτική Άσκηση 30
Section: G – Unallocated Courses

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-521DG Μορφές Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών 10
EDUC-511DG Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 10
EDUC-526DG Διδασκαλία Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο 10

Semester 2

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-523DG Ψυχομετρικές Μέθοδοι στην Ειδική Εκπαίδευση 10
EDUC-512DG Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική 10
EDUC-525DG Δυσκολίες Μάθησης: Έρευνες και Νέες Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις 10

Semester 3

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-505DG Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 10
EDUC-552DG Εφαρμογές στις Τεχνολογίας στην Ειδική Εκπαίδευση 10
EDUC-623DG Ψυχοπαθολογία του Παιδιού 10
Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Professor Panayiotis Angelides

Vice Rector for Academic Affairs
Director of UNESCO Chair
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council

Professor Marios Constantinou

Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences

Dr Kyriakos Demetriou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Maria Evagorou

Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Argyro Fella

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Xenia Hadjicharalambous

Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences

Professor Christina Hadjisoteriou

Professor
School of Education
Department of Education

Dr Christiana Karousiou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Dr Lefki Kourea

Associate Professor
School of Education
Department of Education

Professor Ioulia Papageorgi

Associate Dean
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
Member of the Senate

Professor Elena Papanastasiou

Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
Member of the Senate

Professor Alexios Petrou

Associate Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Evdokia Pittas

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Dr Marina Rodosthenous

Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Agni Stylianou-Georgiou

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education

Professor Charalambos Vrasidas

Director
CARDET
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Maria Doukanari

Adjunct Faculty

Dr Annita Eliadou

Adjunct Faculty

Dr Eleni Gavrielidou

Adjunct Faculty

Dr Elina Gerosimou

Adjunct Faculty

Dr Christiana Kountourou

Adjunct Faculty

Dr Christos Kouroupetroglou

Adjunct Faculty

Dr Panayiotis Panayides

Adjunct Faculty

Dr Irene Papaieronymou

Adjunct Faculty

Dr Maria Papapolydorou

Adjunct Faculty

Dr Chryso Pieridi

Adjunct Faculty

Dr Eleni Tragoulia

Adjunct Faculty

Dr Styliani Tsesmeli

Adjunct Faculty

Dr Assimina Tsibidaki

Adjunct Faculty

Go to Top