Επιστήμες Αγωγής - Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας

(MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)

Διάρκεια Σπουδών

3 Εξάμηνα

Τίτλος Σπουδών

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

90

Πληροφορίες

Επιστήμες Αγωγής – Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας (MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)

Διάρκεια Σπουδών 3 Εξάμηνα
Τίτλος Σπουδών Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Πλήρης ή Μερική φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 90

Πληροφορίες

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσης μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές/ήτριες. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

  • 25% Νηπιαγωγοί
  • 40% Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • 35% Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισδοχής:

  • Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
  • Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/την βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του/της.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια  πρέπει να συμπληρώσει 90 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.

Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

  • Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (20 ECTS)
  • Δύο μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (20 ECTS)
  • Δύο υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης (20 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα κατεύθυνσης (30 ECTS) (Σύνολο 50 ECTS)

*Σε περίπτωση επιλογής της μεταπτυχιακής εργασίας (30 ECTS) τότε ο/η φοιτητής/ήτρια απαλλάσσεται από 1 μάθημα θεωρητικών βάσεων στην εκπαίδευση (10 ECTS) και 2 μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης (20 ECTS).

Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.

Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να ακολουθήσει ένα από δυο Σχήματα: Σχήμα Α και Σχήμα Β.

Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Α πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

  1. Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
  2. Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
  3. Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα (27 ECTS) της Κατεύθυνσης (54 ECTS)
  4. Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)

Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Β πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

  1. Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
  2. Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
  3. Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και ένα επιλεγόμενο μάθημα (9 ECTS) της Κατεύθυνσης (36 ECTS)
  4. Μεταπτυχιακή Εργασία (18 ECTS)
  5. Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
  1. Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Κατεύθυνσης.
  2. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Κατεύθυνσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
  3. Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Κατεύθυνση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
  4. Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
  5. Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
  6. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την Κατεύθυνση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
  7. Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Kατεύθυνση, π.χ. διοίκηση σχολείου, ποιοτική διδασκαλία, συνεκπαίδευση.
  8. Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/συστήματος/ προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
  9. Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
  10. Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
Section: A – Έρευνα και Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Notes:
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-510G Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 10
EDUC-511G Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 10
EDUC-512G Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική 10
EDUC-610G Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 10
Section: B – Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης 
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-500G Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 10
EDUC-501G Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 10
EDUC-502G Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 10
EDUC-504G Συγκριτική Παιδαγωγική 10
EDUC-505G Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 10
Section: C – Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας 
Min. ECTS Credits: 20  Max. ECTS Credits: 20
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-533G Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων 10
EDUC-560G Θεωρία και Μεθοδολογία στις Διδασκαλίας 10
Section: D – Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής – Θεωρία, Πρακτική και Αξιολόγηση Διδασκαλίας
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-532G Σχολικά Βιβλία: Συγγραφή, Αξιολόγηση, Έρευνα 10
EDUC-536G Αξιολόγηση Προγραμμάτων 10
EDUC-551G Νέες Τεχνολογίες στη Μάθηση 10
EDUC-561G Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση 10
EDUC-562G Συναισθήματα και Μάθηση 10
EDUC-568G Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας 10
EDUC-569G Ποιοτική Διδασκαλία: Ερευνητικές Προσεγγίσεις και Αποτελέσματα 10
EDUC-572G Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας 10
EDUC-575G Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού 10
EDUC-697G Εξατομικευμένη Μελέτη 10
Section: E – Μεταπτυχιακή Εργασία
Min. ECTS Credits: 30  Max. ECTS Credits: 30
Notes: Σε περίπτωση κατά την οποία ο φοιτητής επιλέγει τη μεταπτυχιακή εργασία απαλλάσσεται από ένα μάθημα του Κύκλου Β: Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης και δύο μαθήματα του Κύκλου Δ: Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής.
Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-699G Μεταπτυχιακή Εργασία 30
Section: F – Unallocated Courses

 

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-533G Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων 10
EDUC-511G Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 10
EDUC-551G Νέες Τεχνολογίες στη Μάθηση 10

Semester 2

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-560G Θεωρία και Μεθοδολογία στις Διδασκαλίας 10
EDUC-510G Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 10
EDUC-561G Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση 10

Semester 3

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-505G Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 10
EDUC-562G Συναισθήματα και Μάθηση 10
EDUC-572G Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας 10

The above semester breakdown is an indicative one. A few of the courses are electives and can be substituted by others. Students may contact their academic advisor and consult their academic pathway found on this website under “Schools & Programmes”.

Professor Panayiotis Angelides

Vice Rector for Academic Affairs
Director of UNESCO Chair
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council

Professor Maria Evagorou

Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Professor Christina Hadjisoteriou

Professor
School of Education
Department of Education

Dr Christiana Karousiou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Dr Efi Nisiforou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Elena Papanastasiou

Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
Member of the Senate

Professor Alexios Petrou

Associate Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Marina Rodosthenous

Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Agni Stylianou-Georgiou

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education

Professor Charalambos Vrasidas

Director
CARDET
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Christiana Marmara

Adjunct Faculty

Dr Marilena Pantzara

Adjunct Faculty

Dr Irene Papaieronymou

Adjunct Faculty

Dr Maria Papapolydorou

Adjunct Faculty

Dr Stavroula Valiandes

Adjunct Faculty

Go to Top