Δημοτική Εκπαίδευση
(Πτυχίο, 4 έτη)
Διάρκεια Σπουδών
4 έτη
Τίτλος Σπουδών
Πτυχίο Δημοτικής Εκπαίδευσης
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών
Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας
Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης
Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)
240
Πληροφορίες
Δημοτική Εκπαίδευση (Πτυχίο, 4 έτη)
Διάρκεια Σπουδών | 4 έτη |
Τίτλος Σπουδών | Πτυχίο Δημοτικής Εκπαίδευσης |
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών | Πτυχίο (1ος Κύκλος Σπουδών) |
Γλώσσα Διδασκαλίας | Ελληνική |
Μέθοδος Φοίτησης | Πλήρης ή Μερική Φοίτηση |
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) | 240 |
Πληροφορίες
Περιγραφή Προγράμματος
Ο γενικός σκοπός του προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι να προετοιμάσει δασκάλους-παιδαγωγούς για μαθητές ηλικίας 6-12 ετών. Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητο οι υποψήφιοι δάσκαλοι* να αποκτήσουν τις διδακτικές γνώσεις και δεξιότητες και, ταυτόχρονα, να διαμορφώσουν εκείνες τις παιδαγωγικές πρακτικές και στάσεις, που θα τους επιτρέπουν να οργανώνουν το μαθησιακό περιβάλλον με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η ολιστική ανάπτυξη των μαθητών. Με βάση αυτό το πλαίσιο, οι δάσκαλοι χρειάζεται να είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν στην οικοδόμηση, όχι μόνο του γνωστικού πεδίου των μαθητών μέσω της διδασκαλίας και της έρευνας, αλλά να στηρίξουν και την κοινωνική, συναισθηματική, ψυχοκινητική, και ηθική προαγωγή τους. Συνεπώς, τόσο το περιεχόμενο όσο και η μεθοδολογία των μαθημάτων του προγράμματος, επιδιώκουν τη συγκρότηση του στοχαστικού εκπαιδευτικού-παιδαγωγού, που θα είναι ικανός για αξιολόγηση και αυτοκριτική των διδακτικών και παιδαγωγικών του αποφάσεων και πρόθυμος για διορθωτική επανάδραση.
Επαγγελματικά προφίλ Αποφοίτων με παραδείγματα
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να εργαστούν σε δημόσια και ιδιωτικά δημοτικά σχολεία ή σε απογευματινά κέντρα δραστηριοτήτων.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές δεύτερου κύκλου (Μεταπτυχιακές Σπουδές)
Ακαδημαϊκή Εισδοχή
Για εισδοχή στο πρόγραμμα, ο υποψήφιος πρέπει να υποβάλει τα παρακάτω δικαιολογητικά:
- Αντίγραφο απολυτηρίου λυκείου με γενικό βαθμό τουλάχιστον 15/20 ή το ισοδύναμο άλλου βαθμολογικού συστήματος.
- Ελάχιστο βαθμό στα Ελληνικά και Μαθηματικά 15/20.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν πληροί τα πιο πάνω κριτήρια, μπορεί να δώσει ειδικές εξετάσεις για σκοπούς εισδοχής στο πρόγραμμα.
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες και συμμετοχή στην τάξη.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 240 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, ο φοιτητής/ήτρια θα είναι σε θέση να:
- Να κατανοήσει τις έννοιες και τιςαρχές της παιδαγωγικής με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες του 21ου αιώνα.
- Να εμβαθύνει στο θεωρητικό υπόβαθρο της παιδαγωγικής και του διδακτικού έργου, μελετώντας τις ιστορικές, φιλοσοφικές, ψυχολογικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της διδασκαλίας και τηςμάθησης.
- Να αναγνωρίζειτο ρόλο του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο κόσμο και, ειδικότερα, την αποστολή που έχουν να επιτελέσουν τόσο στη γνωστική όσο και στην πνευματική ανάπτυξη των μαθητών του 21ου αιώνα.
- Να αποκτήσει την παιδαγωγική γνώση καιτις διδακτικές δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας, ενισχύοντας τη γνωστική, συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των μαθητών, σ’ ένα περιβάλλον αυτενέργειας και αυτονομίας.
- Να σχεδιάζει το μαθησιακό περιβάλλον με τέτοιο τρόπο ώστε να προάγεται η κριτική και δημιουργική σκέψη (τυπική και άτυπη λογική) των μαθητών, καθώς και οι δεξιότητες επικοινωνίας τους.
- Να εφαρμόζει δεξιότητες χειρισμού των ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλων σύγχρονων εργαλείων και εφαρμογών, με σκοπό την κατάλληλη ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να αναπτύξει διδακτικές στρατηγικές, κατάλληλες για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο χώρο του συμπεριληπτικού σχολείου, λαμβάνοντας υπόψη τα βασικά τους χαρακτηριστικά (γνωστικά, μαθησιακά, κοινωνικο-συναισθηματικά), καθώς και το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο της Κύπρου.
- Να αξιολογεί τα μαθησιακά αποτελέσματα της διδασκαλίας, χρησιμοποιώντας ποικιλία έγκυρων και αξιόπιστων μεθόδων αξιολόγησης, με απώτερο σκοπό την αυτοαξιολόγηση και βελτίωσή της όλης διδακτικής διαδικασίας.
- Να μελετά κριτικά εκπαιδευτικές έρευνες και να είναι σε θέση να διεξάγει τις δικές του εκπαιδευτικές έρευνες, στοχεύοντας, αφενός, στην κατανόηση και την επίλυση εκπαιδευτικών προβλημάτων και τη βελτίωση, αφετέρου, του παιδαγωγικού του έργου, προάγοντας έτσι παράλληλα και τη δια βίου μάθηση.
- Να λειτουργεί ως φορέας βελτίωσης της πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής της σχολικής μονάδας, όπως επίσης και του ευρύτερου περιβάλλοντος στο οποίο θα εργάζεται.
Εξάμηνο 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUD-164 | Χορός στη Δημοτική Εκπαίδευση | 5 |
EDUB-099 | Ακαδημαϊκός Γραμματισμός | 5 |
EDUB-100 | Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής | 5 |
EDUB-121 | Νεοελληνική Γλώσσα Ι | 5 |
EDUB-175 | Αγγλική Γλώσσα Ι | 5 |
EDUB-170 | Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής | 5 |
Εξάμηνο 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUB-120 | Θεωρία της Γλώσσας | 5 |
EDUD-131 | Μαθηματικές Έννοιες στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUD-261 | Μουσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUB-110 | Αναπτυξιακή Ψυχολογία | 5 |
EDUB-275 | Αγγλική Γλώσσα ΙΙ | 5 |
EDUB-105 | Ιστορία της Εκπαίδευσης | 5 |
Εξάμηνο 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUD-132 | Θέματα Σύγχρονων Μαθηματικών | 5 |
EDUB-220 | Νεοελληνική Λογοτεχνία Ι | 5 |
EDUD-150 | Εικαστική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUB-211 | Εκπαιδευτική Ψυχολογία | 5 |
EDUB-200 | Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας | 5 |
EDUB-186 | Εισαγωγή στη Φιλοσοφία | 5 |
Εξάμηνο 4
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUB-204 | Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Έρευνα | 5 |
EDUB-265 | Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ρομποτική | 5 |
EDUD-240 | Βασικές Έννοιες Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUD-297 | Σχολική Εμπειρία Ι | 5 |
EDUB-301 | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση | 5 |
EDUD-255 | Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
Εξάμηνο 5
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUB-206 | Στατιστική στην Εκπαίδευση | 5 |
EDUB-207 | Εισαγωγή στην Ειδική/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση | 5 |
EDUB-247 | Συγκριτική Θρησκειολογία και Διαθρησκευτική Αγωγή | 5 |
EDUD-246 | Γεωγραφία και η Διδακτική της | 5 |
EDUD-397 | Σχολική Εμπειρία ΙΙ | 5 |
EDUD-226 | Διδασκαλία Πρώτης Ανάγνωσης | 5 |
Εξάμηνο 6
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUD-320 | Παιδική Λογοτεχνία στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUB-305 | Φιλοσοφία της Παιδείας | 5 |
EDUB-326 | Δράμα στην Εκπαίδευση | 5 |
EDUD-350 | Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUD-331 | Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUD-345 | Διδασκαλία Κοινωνικών Θεμάτων στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
Εξάμηνο 7
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUD-227 | Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας | 5 |
EDUD-340 | Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
EDUB-311 | Γνωστική Ψυχολογία και Ανάπτυξη | 5 |
EDUB-250 | Ιστορία της Τέχνης | 5 |
EDUB-307 | Συμπεριληπτικές Πρακτικές Διδασκαλίας | 5 |
EDUD-140 | Πειραματική Μελέτη Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο | 5 |
Εξάμηνο 8
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUD-497 | Σχολική Εμπειρία ΙΙΙ | 15 |
EDUD-132 | Θέματα Σύγχρονων Μαθηματικών | 5 |
EDUD-441 | Πληροφορική Υποστήριξη για τις Φυσικές Επιστήμες | 5 |
EDUD-432 | Η Χρήση Σύγχρονης Τεχνολογίας στη Διδακτική των Μαθηματικών | 5 |
Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.